۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85551555
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنعا: امنیت منطقه در گرو ثبات یمن است/ توهم تکیه به قدرت‌های خارجی باید کنار گذاشته شود

تهران- ایرنا- وزیرخارجه دولت نجات ملی یمن گفت: امنیت منطقه و کشورهای شبه جزیره عربستان در گرو امنیت، ثبات و شکوفایی یمن است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، «هشام شرف» در سخنانی افزود: درحالی که برخی کشورهای منطقه برای تضمین امنیت و حفظ تمامیت ارضی خود، به دنبال توافق های امنیتی با قدرت های بزرگ هستند، یمن برای ایجاد صلح پایدار برای ملت های منطقه تلاش می کند.

وی از همه کشورهای همسایه یمن خواست که روند اعتمادسازی و حل و فصل موضوعات انسانی و اقتصادی فوری و دستیابی به راه حل سیاسی فراگیر را به هیچ پرونده دیگری گره نزنند.

شرف افزود: صنعا به منظور ایجاد صلح پایدار برای ملت ها و دولت های منطقه به صورت جدی تلاش می کند.

وی تصریح کرد: درخواست کمک برخی کشورهای منطقه از کشورهای خارجی در زمینه تامین امنیت، همان چیزی است که جوبایدن رئیس جمهوری َآمریکا درباره درخواست یک کشورعربی از واشنگتن برای دفاع از آن در مقابل یکی از همسایه هایش فاش کرد.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت: آغاز برقراری روابط دوجانبه براساس منافع متقابل و اصل عدم دخالت در امور داخلی و ملت ها و کشورها، تضمین کننده امنیت و تمامیت ارضی است و در این صورت است که کشورهای همسایه می توانند به اجرای طرح های خود برای آینده اقدام کنند.

شرف با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن مفهوم امنیت جمعی کشورهای منطقه افزود: کشورهای منطقه باید توهم دفاع دیگر کشورها از آن ها را به فراموشی بسپارند.

وی اضافه کرد: یمن شکوفا، باثبات و پیشرفته که خواسته ها و آرمان های ملت را عملی کند، تهدیدی برای هیچ طرفی بشمار نمی رود بلکه عامل امنیت و ثبات برای کشورهای منطقه است.

به گزارش ایرنا، رهبرانصارالله یمن در چند سخنرانی اخیر خود نسبت به هم پیمانی جدید برخی کشورهای منطقه برای آسیب رساندن به یمن و اخلال در پشتیبانی این کشور از ملت مظلوم فلسطین هشدار داد.

سید عبدالملک الحوثی گفت: "آمریکا تلاش می کند مزدوران خود را در کنار خود و یا به جای خود وارد معرکه کند اما ملت یمن در تظاهرات خود صدای خود را به گوش «قارون عصر» و «شاخ شیطان» یعنی نظام سعودی رساندند، تظاهرات میلیونی یمنی ها در روزهای جمعه یک هشدار جدی است."

وی اضافه کرد: ملت یمن براساس یک موضع عادلانه و حق طلبانه عمل می کند و می داند که دلیل ورود عربستان فقط خدمت به آمریکا و اسرائیل است.

سید عبدالملک الحوثی خطاب به صهیونیست ها گفت: بسیاری از کشورهای جهان این اندازه هوشمندی و تدبیر دارند که به خاطر شما وارد جنگ نشوند اما حماقت عجیبی در میان برخی از رژیم های عربی وجود دارد که اسرائیل را امیدوار کرده که آن ها را تحریک و وارد جنگ کند. اگر هوش و ذکاوت خریدنی بود، مقداری از آن را هرچند با قیمت گران برای این رژیم ها می خریدیم، زیرا به خاطر این حجم از حماقت دلمان برایشان می سوزد.

وی هشدار داد: هر طرفی که به خاطر دشمن صهیونیستی وارد این نبرد شود، ضرر می کند و شکست خواهد خورد، همانطور که آمریکا و انگلیس ضرر کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha