تشدید اختلاف نتانیاهو با گالانت/ «ساعر» جانشین وزیر جنگ رژیم اسرائیل می‌شود

تهران-ایرنا- منابع خبری صهیونیستی گزارش دادند که درپی تشدید اختلافات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و اعضای حزب لیکود با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، نتانیاهو قصد دارد که «گدعون ساعر» را جایگزین او کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت که نتانیاهو مساله برکنار کردن گالانت از وزارت جنگ و جایگزین کردن گدعون ساعر عضو کنست و رئیس حزب «امید نو» این رژیم را بررسی می‌کند.

این شبکه افزود: نتانیاهو در تعطیلات تابستانی سه ماهه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) مشورت‌هایی در این خصوص انجام خواهد داد.

گدعون ساعر در ۲۵ مارس گذشته در پی مخالفت نتانیاهو با پیوستنش به کابینه جنگ از کابینه رژیم صهیونیستی استعفا داد.

وی در خصوص دلایل استعفایش گفت: تا زمانی که هیچ تاثیری ندارم نمی‌توانم مسئولیت قبول کنم و ما برای گرم کردن صندلی‌ها به کابینه نیامدیم.

عضو کنست در آن زمان و در سایه انتقاد شدیدش از مدیریت جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه گفت که آمادگی این را دارد که یک فراکسیون راست‌گرای مخالف نتانیاهو تشکیل دهد.

اخیرا روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز در این باره اعلام کرد: گالانت در جریان نشست کابینه امنیتی مورد انتقاد و هجمه اعضای حزب «لیکود» به ریاست نتانیاهو قرار گرفت.

این روزنامه افزود: وزرای حزب لیکود گالانت را متهم به تلاش برای سرنگونی کابینه نتانیاهو کرده‌اند.

براساس این گزارش، وزرای حزب لیکود در تلاش برای برکناری گالانت و تعیین ساعر به جای او هستند.

پیشتر روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» به نقل از منابع آگاه خود بدون ذکر نام، نوشته بود: بنیامین نتانیاهو خواهان برکناری گالانت است و مشورت‌های محرمانه‌ای را در این راستا انجام داده است اما جرأت از ترس گسترش اعتراضات انجام این کار را ندارد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز چندی پیش گزارش داد که اختلاف بین نتانیاهو و رؤسای سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» و سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» بر سر مذاکرات غیرمستقیم با مقاومت فلسطین برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه و مبادله اسیران وجود دارد.

بر اساس این گزارش، اختلاف بین نتانیاهو و روسای موساد و شاباک موید این امر است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع توافق با گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha