اجلاس پیرغلامان در کرمان فرصت مناسبی برای دلجویی از خانه‌نشین‌ها+فیلم

کرمان - ایرنا - مسئول تکیه فاطمیه کرمان با اشاره به برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان در این استان تاکید کرد که از این فرصت برای تجلیل و دلجویی از پیرغلامانی که به علت کهولت یا بیماری به نوعی خانه نشین شده اند نیز استفاده شود.

مرتضی لطفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تکیه قدمگاه شهیدی مانند سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی‌ است لذا می‌تواند میزبان خوبی برای پیرغلامان حسینی(ع) باشد که از داخل و خارج کشور به کرمان سفر می کنند.

به گفته وی سپهبد شهید سلیمانی قبل از انقلاب وزمانی که به کرمان آمده بود و مبارزات انقلابی خود را آغاز کرد، به تکیه فاطمیه می آمده، چنانچه در کتاب خاطرات خود نیز از این تکیه نام برده و به این موضوع اشاره کرده است.

لطفی ادامه داد: حاج قاسم در کتاب خاطرات خود آورده است، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شب ها برای شرکت در دعای کمیل و آیین عزاداری تکیه فاطیمه شرکت داشته است.

اجلاس پیرغلامان در کرمان فرصت مناسبی برای دلجویی از خانه‌نشین‌ها
مرتضی لطفی

تولیت تکیه فاطیمه کرمان اظهار داشت: مبارزات انقلابی حاج قاسم به گفته این شهید عزیز از تکیه فاطمیه و مسجد قائم (عج) کرمان آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه اماکن مذهبی ریشه‌داری مانند حسینیه ثارالله، بیت‌الزهرای سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و گلزار شهدا در کرمان وجود دارند تصریح کرد: بر همین اساس اجلاسیه پیرغلامان حسینی در کرمان باید بر محور مقاومت و حاج‌قاسم بچرخد.

لطفی نوکری برای امام حسین (ع) را افتخاری برای همه پیرغلامان دانست و ادامه داد: پدرم حاج ماشاءالله بانی تکیه فاطیمه (س) کرمان نوکری برای اهل بیت و امام حسین (ع) را افتخار می دانست و سرانجام تمام عمر خود را صرف خدمت به اهل بیت کرد و اکنون در همین تکیه به خاک سپرده شده است.

تولیت تکیه فاطمیه گفت: این تکیه برای میزبانی از پیرغلامان حسینی (ع) آماده است.

اجلاس پیرغلامان در کرمان فرصت مناسبی برای دلجویی از خانه‌نشین‌ها

دعوت و دلجویی از پیرغلامان خانه‌نشین در اجلاسیه کرمان

وی با درخواست از دست‌ اندرکاران برگزاری بیست‌ و یکمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در کرمان گفت: در کنار دعوت از افراد شناخته‌ شده و مطرح از پیرغلامانی که به‌ دلایل مختلف از جمله کهولت، بیماری و سایر دلایل غیرفعال و خانه نشین بوده اند نیز تجلیل و دلجویی شود.

این ذاکر اهل بیت (ع) همچنین به وجود تکایای قدیمی و شاخص شهر کرمان اشاره کرد و گفت: از نعمت این تکایا نیز در برگزاری بیست‌ و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در کرمان بهره برده شود.

اجلاس پیرغلامان در کرمان فرصت مناسبی برای دلجویی از خانه‌نشین‌ها

راه اندازی مجمع مداحان کرمان توسط مهدی صدفی

وی به نقل پدرش به کمبود مداح در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در شهر کرمان اشاره داشت و افزود: حاج مهدی صدفی از یاران و دوستان نزدیک سردار سپهبد شهید سلیمانی با همکاری سردار غلامرضا کرمی و رضا احمدی با راه‌اندازی مجمع مداحان استان، مداحان و ذاکران قابلی را به کرمان و کشور تقدیم کردند.

لطفی کار این افراد را در راه اندازی مجمع مداحان استان کرمان بسیار ارزشمند و مهم عنوان کرد و گفت: برخی افراد از این مهم بی اطلاع هستند لذا بر خود واجب دانستم که از زحمات این افراد تشکر کنم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha