۹ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85551572
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۵ کیلومتر فیبرنوری منازل و کسب و کارها در کردستان اجرا شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: ۷۵ کیلومتر فیبرنوری منازل و کسب و کارها در سنندج و ۳۰ کیلومتر در سقز اجرا شد.

آرام حیدری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، ۲۲۰ کیلومتر فیبرنوری منازل و کسب و کارها در سنندج و ۷۰ کیلومتر در سقز اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت این پروژه در ارتقای کیفیت و سرعت ارتباطات در استان، افزود: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها به عنوان بزرگترین و مهمترین پروژه ارتباطاتی کشور در سال جاری و از طرح‌های ابلاغی دولت سیزدهم است و از تمام ظرفیت‌ها برای اجرای این طرح و اتصال تمام شهرهای استان به شبکه پر سرعت فیبر نوری تا پایان سال استفاده می‌کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۵ کیلومتر حفاری پروژه در شهرهای سنندج و سقز و هشت کیلومتر فیبرکشی داخل میکروداکت انجام گرفته است.

حیدری با اشاره با کیفیت کار شرکت مبین نت و قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته بر سرعت بخشی به کار تاکید کرد و گفت: تا هفته دولت باید امکان بهره برداری از سرویس فیبر نوری در شهرهای سنندج و سقز مهیا شود.

وی یادآور شد: در صورت همکاری دستگاههای اجرایی استان و تسریع در صدور مجوزها و استعلامات مربوطه از طرف دستگاه‌های متولی و شهرداری های استان، اجرای پروژه در استان با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

استان کردستان ۱۰ شهرستان، ۳۳ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha