۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۵۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85551601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه ملی مداخله توانبخشی خانواده محور در کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- برنامه ملی توانبخشی خانواده محور با هدف ارائه خدمات مداخله‌ای بهنگام و توان بخشی به نوآموزان در کردستان آغاز شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرحله اول برنامه مداخله توانبخشی با محوریت خانواده برای والدین کودکان و نوآموزان شناسایی شده در برنامه ملی سنجش(از مهرماه ۱۴۰۲تاکنون) در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی ومداخله بهنگام رشدی-تربیتی استان آغاز شد.

طالب محمدی افزود: این برنامه با شناسایی نوآموزان با نیازهای ویژه از طریق سنجش در مراکز جامع آغاز شد و با توجیه وثبت نام والدین و دانش آموزان در سامانه توانبخشی ادامه پیدا می کند.

وی اضافه کرد: اعلام زمان جلسات به والدین، حضور آنان در مراکز، ارزیابی تخصصی نوآموزان و اعلام به خانواده‌ها و برگزاری مستمر جلسات حضوری و غیرحضوری از اقدامات بعدی انجام گرفته در راستای تحقق این برنامه در مراکز است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: طبق اعلام سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور در گام بعدی اجرای این برنامه گروه های سنی بالاتر مد نظر قرار می گیرند و این برنامه برای تمام خانواده های نوآموزان ودانش آموزان با نیازهای ویژه اجرایی می شود.

وی آگاه‌سازی خانواده‌ها از مشکلات و اختلالات فرزندان خود، شناخت مداخلات توانبخشی، مشارکت فعال در مداخلات توانبخشی وآشنایی با سیستم‌های حمایتی درون وبرون سازمانی را از اهداف اجرای این برنامه اعلام کرد.

محمدی اظهار کرد: حضور اولیا و مشارکت آن‌ها در اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی جزو اصول اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و پیوند عمیق بین اولیا و مربیان زمینه‌ساز ایجاد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha