مساجد درچه صورتی خالی نمی‌ماند؟

تهران- ایرنا- قائم مقام ستاد اقامه نماز معتقد است: اگر نماز در خانه و مدرسه تعلیم داده شود، مساجد خالی نمی‌مانند.

به گزارش ایرنا از ستاد اقامه نماز، سید احمد زرهانی، امروز -دوشنبه هشتم مرداد- با اعلام این که گردهمایی سالانه مدیران این ستاد روزهای دهم و یازدهم مرداد با موضوع اقامه نماز جماعت در مدارس در مشهد برگزار می شود، اظهار داشت: ستاد معتقد است بذر عبادت در کودکی و نوجوانی در مزرعه قلوب باید کاشته شود و بهترین باغبانان برای این کشت و کار معنوی مادران و پدران و معلمان ورزیده و توانمند هستند. اگر نماز در خانه و مدرسه تعلیم داده شود، مساجد خالی نمی مانند.

وی از نماز به عنوان عالی ترین پیوند بندگان با معبود یکتا یاد کرد و گفت: همه موحدان اعم از چپ و راست، اصول گرا و اصلاح طلب و میانه رو و عالم و عامی آن را کلید بهشت و عمود دین می دانند و از این موهبت الهی برای مقاصد دنیوی استفاده نمی کنند. از این رو اگر اجلاس مشهد دستاوردی داشته باشد، فراتر از منظر سیاست مورد استقبال خادمان تعلیم و تربیت اسلامی و متولیان نماز کودکان و نوجوانان قرار می گیرد. آنچه مهم است انجام مباحث کارشناسی و دست‌یابی به راه کارهای سازنده است.

زرهانی افزود: دستگاه تعلیم و تربیت در راس جامعه هدف ما قرار دارد. لذا از هر فرصت سازنده ای برای شکوفایی نماز نسل نو باید بهره جست و نگران تحولات و احتمالات نبود. مهم آن است که از رهگذر این اجلاس، طرح و برنامه کارآمدی به سوی مدارس روانه شود و زنگ سال تحصیلی و زنگ نماز امسال با حضور رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان با هم نواخته شود.

وی ادامه داد: از این رو مسئولیت سنگینی بر دوش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل قرآن و عترت و نماز و معاون فرهنگ و آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز و مدیران استان ها قرار دارد تا با دست پر اجلاس مشهد را به فرجام برسانند و رهاوردی اثرگذار به یادگار بگذارند و در سایه عنایت حضرت امام رضا علیه السلام خدمتی در خور نماز کنند.

زرهانی افزود: گردهمایی سالانه مدیران ستاد اقامه نماز و نخستین اجلاس مشترک مدیران کل و معاونان پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مدیران ستاد اقامه نماز کشور روزهای دهم و یازدهم مرداد در مشهد مقدس با موضوع اقامه نماز جماعت در مدارس برگزار می شود. ابتدا قرار بود این اجلاس مشترک در خرداد و در خرم آباد برگزار شود ولی به دلائل اداری به تعویق افتاد. برخی از همکاران باتوجه به تغییر و تحولات در پیش روی کمی نگران دستاوردهای آن بودند. این حرکت فرهنگی برکاتی فراتر از نگرانی های احتمالی دارد.

وی اظهار داشت: در آستانه برگزاری سی و یکمین اجلاس سراسری اقامه نماز تحت عنوان (نماز نسل نو و رسالت ما) در بجنورد در پاییز امسال نویدی برای ورود جدی تر مدیران و معلمان به عرصه ترویج فرهنگ و معارف نماز در مدارس کشور است.

سیداحمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز

قائم مقام ستاد اقامه نماز افزود: در سال های اخیر از هر اجلاسی دستاورد و منشور راهگشایی برای نشر فرهنگ نماز صادر شده است و متعاقب آن شاهد تحولاتی بوده ایم. کما اینکه از بطن دو اجلاس سراسری نماز در تهران و زنجان رهیافت های کارامدی به دست آمد که توسط رئیس جمهور شهید آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رضوان الله علیه به وزراء جهت اجرا ابلاغ گردید و آثار سازنده ای هم به ارمغان آورد. طبعا با استعانت از خداوند حکیم اجلاس مشهد هم برونداد مناسبی خواهد داشت. این رهیافتها در طلیعه سال تحصیلی جدید نقشه راه مدارس کشور خواهد بود.

وی اضافه کرد: اهل فرهنگ و حتی سیاستمداران واقف هستند که استاد قرائتی اهل جناح و حزب خاصی نیست و با سعه صدر و بر وفق نظر بلند رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام سیدعلی خامنه ای با همه خادمان راستین اسلام و ایران کار می کند و راز ماندگاری ایشان بر صفحه ضمیر ملت همین هم رنگی و انطباق طبع وی با صبغة الله (رنگ خدایی) است. لذا ستاد اقامه نماز برای استمرار این سنت حسنه از هم اکنون آمادگی خود را برای برگزاری دومین اجلاس مشترک مدیران کل و معاونان پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و مدیران ستاد اقامه نماز کشور در تابستان ۱۴۰۴ اعلام می کند.

زرهانی افزود: خاستگاه ستاد اقامه نماز در سال ۱۳۶۹، آموزش و پرورش بوده است و امروز هم پس از سی و چهار سال چشم امید ستاد اقامه نماز برای ترویج فرهنگ و معارف نماز به سوی مدارس و دانشگاه فرهنگیان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha