دمای هوای آذربایجان‌غربی چهار درجه کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با شمالی شدن جریان های جوی، دمای هوای آذربایجان‌غربی به طور میانگین سه تا چهار درجه کاهش یافت.

اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روند کاهشی دمای هوا در آذربایجان غربی تا روز سه‌شنبه تداوم دارد و دوباره از روز چهارشنبه شاهد افزایش نسبی دمای هوا خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در این مدت علاوه بر کاهش دمای هوا، با عبور و نفوذ امواج ناپایدار بارشی، افزایش ابر، بارش رگباران باران پراکنده و وزش باد در بسیاری از مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد اشاره به بارش باران در مناطق شمالی استان اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته چهار میلی‌متر بارندگی در چالدران، ۳.۵ میلی‌متر بارندگی در فرودگاه شهدای خوی، ۲.۵ میلی‌متر در باری و کمتر از یک میلی‌متر در خوی ثبت شد.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته چالدران با حداقل دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و بوکان و شاهین‌دژ با حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهرهای آذربایجان‌غربی بودند و در این مدت دمای هوای مهاباد بین ۱۹ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha