۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85551640
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

بیشترین بارش گیلان با ۱۷۰ میلیمتر در شفت ثبت شد

۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۴
کد خبر: 85551640
بیشترین بارش گیلان با ۱۷۰ میلیمتر در شفت ثبت شد

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بیشترین بارش باران در ۴۸ ساعت گذشته در امام‌زاده اسحاق شفت ثبت شده‌است.

رضا باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین در این مدت در شهرستان آستارا ۱۳۰ میلیمتر، بندرانزلی ۱۰۳، ایستگاه فرودگاه رشت ۹۲، سیاهکل ۷۶، لاهیجان ۶۸ و آستانه‌اشرفیه ۶۷ میلیمتر باران باریده‌است.

وی با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی گیلان از شنبه گذشته برای تقویت سامانه ناپایدار جوی در استان اضافه کرد: ابرناکی، وزش باد در برخی مناطق شدید، بارندگی در بعضی ساعت رگباری و شدید و موقتی خیلی شدید امروز (دوشنبه) نیز تداوم دارد.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: با خروج این سامانه ناپایدار جوی از فردا (سه‌شنبه) به تدریج آسمانی صاف تا نیمه ابری و روند افزایش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه و احتمال وقوع بارش‌های همرفتی و پراکنده تا اواخر هفته جاری پیش بینی شده‌است.

وی اظهار کرد: اسب‌وونی تالش با حدود ۱۰ درجه سلسیوس کمترین و لوشان با ۳۳ درجه بیشترین دمای گیلان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت ۲۰ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

باقری ادامه داد: دریا امروز برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب بوده و از فردا برای این فعالیت‌ها مناسب است.

آسمان گیلان هم‌اینک ابری و مه آلود است.

آبگرفتگی معابر و تعدادی از منازل مسکونی در آستارا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بارندگی‌های شدید و رگباری یکشنبه شب استان موجب آبگرفتگی معابر و تعدادی از منازل مسکونی شهرستان آستارا شد که برای رفع مشکلات اقدام شده‌است.

محمدرضا حق بین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون جز در حوزه کشاورزی در سایر بخش‌ها خسارتی گزارش نشده اظهار کرد: در حوزه کشاورزی نیز خسارت مربوط به خوابیدگی شالیزارهاست که میزان آن باید از سوی جهاد کشاورزی گیلان جمع‌بندی شود.

وی بیان کرد: میزان خوابیدگی شالیزارها در پی بارش‌های رگباری و شدید در گیلان بعد از جمع‌بندی اعلام می‌شود.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است، شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha