۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۵
کد خبر: 85551657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکل‌گیری حیات روی زمین؛ ۱.۵ میلیارد سال زودتر از تصور قبلی
اَشکالی که برخی دانشمندان معتقدند مواد مغذی یافت‌شده در گابن آن‌ها را ایجاد کرده‌ است.

تهران- ایرنا- گروهی از دانشمندان می‌گویند شواهد جدیدی یافته‌اند که نشان می‌دهد حیات پیچیده روی زمین ممکن است ۱.۵ میلیارد سال زودتر از آنچه تصور می‌شد آغاز شده باشد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وبگاه بی‌بی‌سی، این گروه از دانشمندان که در کشور آفریقایی گابُن کار می‌کنند معتقدند شواهدی را در اعماق صخره‌ها کشف کرده‌اند که شرایط محیطی زندگی حیوانات را در ۲.۱ میلیارد سال پیش نشان می‌دهد. آن‌ها می‌گویند این موجودات محدود به یک دریای داخلی بودند، در سطح جهان گسترش پیدا نکردند و در نهایت از بین رفتند.

نظر این دانشمندان با آنچه سایرین می‌اندیشند بسیار متفاوت است و همه دانشمندان با آن موافق نیستند. بیشتر کارشناسان معتقدند حیات حیوانات حدود ۶۳۵ میلیون سال پیش آغاز شد.

شکل‌گیری حیات روی زمین؛ ۱.۵ میلیارد سال زودتر از تصور قبلی
تصور یک هنرمند از شکل حیات در ۲.۱ میلیارد سال پیش

از ۱۰ سال پیش تا کنون، یک گروه بین‌المللی از دانشمندان به سرپرستی پروفسور اِرنِست چی فرو (Ernest Chi Fru) از دانشگاه کاردیف در ولز، با سایر دانشمندان بر سر این موضوع اختلاف نظر داشتند که سازندهای کشف‌شده در شهر فرانس‌ویل در گابن واقعاً فسیل هستند یا خیر؛ اکنون این موضوع نیز به بحث‌ آن‌ها اضافه شده است.

این دانشمندان صخره‌های اطراف این سازندها را بررسی کردند تا متوجه شوند شواهدی مبنی بر وجود مواد مغذی مانند اکسیژن و فسفر که برای حیات مؤثر هستند، می‌یابند یا خیر.

پروفسور چی فرو گفت که اگر نظریه‌اش درست باشد، این اَشکال حیات شبیه کپک‌های مخاطی هستند. کپک‌ مخاطی یک ارگانیسم (جاندار) تک‌سلولی بدون مغز است که با هاگ تکثیر می‌شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha