دستاوردهای دفاعی کشور نتیجه آموزه‌های دفاع مقدس است

تهران- ایرنا- رئیس هیأت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد درباره پیشرفت‌های بسیار قابل توجه نظامی کشور در حوزه های مختلف دفاعی گفت: این دستاوردهای نظامی، موشک‌ها و پهپادها و تسلیحات همه نتیجه آموزه‌های دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر سرتیپ «ناصر آراسته» رئیس هیأت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی امروز(دوشنبه) در همایش تجلیل از فرماندهان و مسئولان رقابت های نظامی«سپهبدهای اخلاص» و آزمایش نوع ۳ یگان های تابعه نزاجا که در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، گفت: این مسابقات کار بسیار ارزنده‌ای در مسیر رشد قدرت و توانمندی نیروی زمینی ارتش است‌.

وی با بیان اینکه باید تعریف علم و مهارت و فن را به روز کنیم، افزود: اگر به دنبال تعریف علم و فن برویم بیش از ۲۳ تعریف از آن استخراج می‌شود، بنابراین باید این تعریف در نزاجا به روز شود.

رئیس هیأت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی با بیان اینکه علم، اندیشه و فن با تمرین تکامل پیدا می کند، اضافه کرد: علم با درجه و سطح و فن با مهارت و پایه و توانایی مشخص می‌شود.

آراسته با بیان اینکه علم با پژوهش و فن با کوشش رابطه تنگاتنگی دارد و جایگاه علم حافظه و جایگاه فن سابقه است، تاکید کرد: علم آموزی جهاد عبادی و فن آموزی جهاد اطاعت است. فن از اطاعت و علم از طریق عبادت حاصل می‌شود و علم دلیل هر کار را برای ما می‌گوید و فن مسیر هر کاری را به ما نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: در علم و فن انگیزه و ایمان وجود دارد و علم و فن هر دو با عمل ماندگار می‌شوند.

رئیس هیأت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی افزود: یافتن حکمت ها نتیجه استفاده از تجارب است و دوران دفاع مقدس منبع بی انتهای تجارب غنی و ارزشمندی است.

امیر آراسته درباره پیشرفت های بسیار قابل توجه نظامی کشور در حوزه های مختلف دفاعی، افزود: این دستاوردهای نظامی، موشک‌ها و پهپاد ها و تسلیحات همه نتیجه آموزه های دفاع مقدس است ، زیرا بدون تجربه نمی‌توان پیش رفت. تجربه سکوی پرتاپ است و استفاده از تجربیات غنی دفاع مقدس می تواند موجب پیشرفت های بسیار قابل توجه شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از پیشکسوتان دفاع مقدس دیگر در بین ما نیستند گفت: زمان بسیار مهم است؛ ما باید از معارف جنگ و تجارب ارزش مند آنها استفاده کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha