حدنگاری در زمین‌های دولتی اصفهان با چالش‌های حقوقی و اداری مواجه است

اصفهان- ایرنا- رییس کل دادگستری اصفهان گفت: اجرای طرح حدنگاری(نقشه‌برداری ثبتی برای صدور سند مالکیت) در زمین‌های اداره‌ها و نهادهای دولتی استان به‌دلیل وجود پیچیدگی‌های حقوقی و اداری، تاحدودی دشوار است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری روز دوشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در دادگستری اصفهان افزود: باید با هماهنگی‌ بین‌بخشی، موانع اجرای کامل این طرح برطرف شود و دبیرخانه حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان در کارگروه مربوطه پیگیر این موضوع خواهد بود.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان اصفهان، ادامه پیگیری‌ها به‌منظور رفع مشکلات و موانع اجرای کامل قانون حدنگار(کاداستر) در اراضی ملی و منابع طبیعی، کشاورزی و همچنین اراضی مربوط به اداره‌های دولتی است.

رییس شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری اصفهان از اجرای طرح حدنگاری در ۹۹.۵ درصد از اراضی ملی استان خبر داد و گفت: پیگیری دستگاه قضایی استان به‌منظور ثبت کامل این اراضی ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌ جعفری خاطرنشان کرد: اجرای طرح حدنگاری در اراضی کشاورزی استان نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: بیش از ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی استان اصفهان در سامانه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده‌ است.

حجت‌الاسلام‌ جعفری، همچنین بر لزوم روزآمدسازی و بازنگری در برخی از قوانین که در زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد، به‌ویژه در بخش حفظ حقوق بیت‌المال تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه دستورهایی برای پیگیری مسائل محیط زیستی مرتبط با بهره‌برداری از معادن در شهرستان‌های استان اصفهان صادر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha