۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85551715
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

یک نظامی دیگر رژیم صهیونیستی در غزه به هلاکت رسید

تهران-ایرنا- تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه روبه افزایش است و رسانه‌های این رژیم از هلاکت یک نظامی دیگر در این منطقه خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک نظامی ذخیره ارتش در درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین در جنوب نوار غزه کشته شد.

ارتش رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه نیز از مجروح شدن ۶ نظامی این رژیم در جریان درگیری با رزمندگان مقاومت خبر داده بود.

پیشتر، خبرگزاری فلسطینی سما از هدف قرار دادن بالگرد صهیونیست ها در نوار غزه خبر داده و نوشته بود: رزمندگان مقاومت فلسطین در ادامه عملیات خود علیه ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه با ایجاد کمین بر سر راه نظامیان صهیونیست شماری از آنها را کشته یا زخمی کرده و یک بالگرد را هدف قرار دادند.

همچنین مقاومت اسلامی لبنان پیش از این در دو بیانیه جداگانه اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و در پاسخ به حملات دشمن صهیونیستی به روستاهای جنوب لبنان، روز یکشنبه مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در شهرک های صهیونیست نشین «المناره» و «شتولا» در شمال سرزمین های اشغالی را با سلاح مناسب هدف قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از افزایش شمار نظامیان کشته شده خود در جنگ غزه خبر داد و اعلام کرد که تاکنون ۶۸۹ نفر از آنها به هلاکت رسیده اند. طبق این گزارش، ۳۲۹ نفر از این افراد در جریان نبردهای زمینی در نوار غزه کشته شده‌اند.

تحلیلگران معتقدند که در جریان نبرد کنونی در نوار غزه، صهیونیست‌ها تلاش زیادی برای دستکاری در آمار تلفات خود کرده‌اند.

این در حالی است که خود صهیونیست‌ها هم درباره آماری که ارتش و مقامات رژیم اسرائیل از تلفات خود می‌دهند، شک و تردید دارند.

چند رسانه صهیونیستی تاکنون به سانسور شدید ارتش اشغالگر در اعلام آمار تلفات خود اشاره کرده‌اند؛ اقدامی که به دلیل شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ علیه نوار غزه و ترس از واکنش‌های بیشتر داخلی در سرزمین‌های اشغالی انجام گرفته است.

رسانه‌های صهیونیستی پیشتر فاش کردند که آمار زخمی‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند، با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارائه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که ارتش این رژیم از مقامات بیمارستان‌ها خواسته‌ است تا بدون هماهنگی با ارتش، هیچ آماری از تلفات منتشر نکنند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در دسامبر گذشته با تردید درباره آمار ارائه شده توسط ارتش رژیم صهیونیستی در زمینه تلفات این ارتش در جنگ علیه نوار غزه، گزارش داد که تفاوت زیادی میان آمار ارتش با آمار رسمی بیمارستان‌ها درباره تلفات در میان نظامیان وجود دارد؛ به طوری که تا این تاریخ، بیمارستان‌ها چهار هزار و ۵۹۱ زخمی را پذیرش کرده‌اند، اما ارتش تعداد زخمی‌ها را تنها یک‌هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرده است.

پس از گذشت حدود ۱۰ ماه از جنگ علیه نوار غزه، درگیری های شدید بین نیروهای اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف نوار غزه در جریان است.

این جنگ که رژیم صهیونیستی آن را با دو هدف اعلام شده نابودی مقاومت فلسطین و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه انداخت، تاکنون به اهداف خود نرسیده است. در همین راستا، رسانه صهیونیستی «زمان» اخیرا با اشاره به روند جنگ علیه نوار غزه و تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی اذعان کرد: وعده های «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر توخالی و عوام فریبانه بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha