۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85551717
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادواره بزرگ «شهدای غریب» در خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد-ایرنا- دبیر یادواره شهدای غریب در اسارت خراسان شمالی از برگزاری نخستین یادواره شهدای غریب ۱۱ مردادماه امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا، سعادت جلال دوست روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: خراسان شمالی ۱۶ شهید آزاده غریب در اسارت دارد که از این تعداد ۶ شهید در بجنورد، پنج شهید در اسفراین، ۲ شهید در شیروان، فاروج، آشخانه و گرمه هر کدام یک شهید دارند.

وی افزود: شهدای غریب کسانی بودند که در جنگ به دست دشمن اسیر شدند و بر اثر شکنجه های دشمن و مجروحیت سختی که در زمان اسارت داشتند به شهادت رسیدند و تیرماه سال گذشته رییس جمهور شهید با برگزاری یادواره استانی این شهدا موافقت کرد.

دبیر یادواره شهدای غریب در اسارت خراسان شمالی اضافه کرد: عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای جبران کم کاری های صورت گرفته در حوزه گردآوری وقایع دوران اسارت در سال های مختلف، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و معرفی به عنوان الگوی رفتاری و اسوه های صبر و استقامت از جمله اهداف یادواره است.

وی ادامه داد: تبیین الگوی هویتی شهدا به خصوص شهدای غریب و تکریم و تجلیل از خانواده های این شهدا از دیگر اهداف برگزاری جشنواره است.

جلال دوست تاکید کرد: عزت و سربلندی ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا و ایثار گرانی است که مخلصانه در دفاع از انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند.

به گفته ویغ خراسان شمالی ۳۹۴ آزاده دارد که از این تعداد ۳۴۱ نفر در قید حیات و ۵۳ شهید به رحمت ایزدی پیوستند.

این استان بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha