اجرای ۲۰ کیلومتر آسفالت حفاظتی نوین در راه‌های ملایر

همدان-ایرنا- رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر گفت: اجرای ۲۰ کیلومتر آسفالت حفاطتی نوین برای نخستین بار در راه‌های شریانی و اصلی این شهرستان در دست اقدام است که تاکنون پنج کیلومتر در محور ملایر- همدان اجرا شده است.

«هاشم اسکندریان» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: عملیات اجرایی ۱۵ کیلومتر در محور ملایر- آورزمان در کریدور اصلی اربعین حسینی، آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اجرای آسفالت حفاظتی نوین برای نخستین بار در استان همدان و شهرستان ملایر اجرا می‌شود، هدف از اجرای این نوع آسفالت را ارتقای کیفیت سطح رویه آسفالت، افزایش طول عمر رویه‌های آسفالتی برای صرفه اقتصادی و حفظ سرمایه‌های ملی عنوان کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر با اشاره به اینکه در اجرای روکش آسفالت اقدامات بسیار خوبی طی سال‌های گذشته انجام شده، افزود: در راستای ارتقای کیفیت و ایمنی سطح راه‌ها بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال، روکش ۴۰ کیلومتر از راه‌های این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

اسکندریان بیان کرد: تاکنون عملیات اجرایی هفت کیلومتر روکش و بهسازی راه‌های روستایی شامل ده‌چانه، چشمه ذورق و سراب طجر به اتمام رسیده و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به آغاز عملیات روکش محور ملایر- اراک از محدوده روستای پیروز، گفت: محور ملایر به توره یکی از پرترددترین محورهای ارتباطی این شهرستان است که روکش آسفالت این محور با جدیت در دست اقدام است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر ادامه داد: عملیات روکش کمربندی ملایر با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی اجرا شده که با تخصیص به موقع اعتبارات مابقی پروژه‌ها نیز عملیاتی می‌شود.

اسکندریان اظهار کرد: در راستای کاهش تلفات و تداوم روند مثبت کاهش تلفات در این شهرستان، عملیات اجرایی ۲ پروژه مهم و تاثیرگذار تکمیل پیچ سالوک و ایمن‌سازی تقاطع حسین‌آباد شاملو آغاز شده و امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات، طبق برنامه‌ریزی زمان‌بندی شاهد اتمام و بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.

وی یادآور شد: پیچ سالوک یک پروژه نیمه‌کاره به طول ۱.۳ کیلومتر بود که با پیگیری‌های انجام شده با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز شده و در صورت تخصیص به موقع اعتبارات امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر اجرای ۶ هزار مترمربع لکه‌گیری و درزگیری سطح راه‌ها، ۵۲۰ کیلومتر شانه‌سازی، ۳۵ کیلومتر تعدیل شیب شیروانی، ۵۰ مورد آشکارسازی دماغه‌ها و ۴۰ مورد رنگ‌آمیزی سرعت‌کاه‌ها را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه راه‌های این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون برشمرد.

اسکندریان گفت: ملایر یکی از کریدورهای اصلی مسیر اربعین حسینی است و هدف اصلی ما عبور ایمن بار و مسافر به ویژه زائرین عتبات عالیات و اربعین حسینی از محورهای ارتباطی این شهرستان است که امیدواریم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط کاربران جاده‌ای، بیش از گذشته شاهد کاهش تصادفات رانندگی باشیم.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۹۱۰ کیلومتر انواع راه است که ۱۴۲ کیلومتر آن بزرگراه، ۳۶ کیلومتر راه اصلی، ۱۳۸ کیلومتر راه فرعی، ۴۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۴۲ کیلومتر شوسه شنی روستایی و ۱۲۲ کیلومتر راه خاکی و بین مزارع و ۲ هزار و ۳۵۰ دهانه انواع پل و آبرو است که از این نظر ملایر در کریدور ارتباطی بسیار خوبی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha