۸۰ درصد زائران اربعین از استان قم به مرز مهران اعزام می‌شوند

قم - ایرنا - رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با بیان اینکه افزون بر ۸۰ درصد زائران قمی از مرز مهران در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، گفت: ناوگان اعزامی از این استان در طول مسیر به‌صورت برخط توسط سامانه‌های پیش‌بینی‌ شده، رصد و کنترل می‌شود تا بازگشت زائران با کمترین میزان تأخیر صورت بگیرد.

هادی عمو سلطانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به آغاز طرح اربعین از ۱۶ مرداد تا ۱۶ شهریورماه سالجاری، عنوان کرد: پیش‌فرض بلیت زائران اربعین به مرزهای مهران و خسروی از ۱۶ مردادماه به‌صورت اینترنتی و حضوری آغاز می‌شود.

وی گفت: روزانه حدود ۷۰ اتوبوس برون‌شهری در طول ایام اربعین از استان قم به مرزهای مهران و خسروی اعزام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه‌ به محدودیت ناوگان عمومی در استان قم از زائران درخواست می‌کنیم سفر خود به کشور عراق را به روزهای پایانی منتهی به اربعین موکول نکنند.

عمو سلطانی گفت: با توجه‌ به محدودیت ناوگان عمومی، زائران برای تردد به مرز مهران می‌توانند از وسایل نقلیه شخصی استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: همچنین برای افزایش ظرفیت ناوگان عمومی تفاهم‌نامه‌هایی با سپاه استان، اتوبوس‌رانی شهرداری قم و واحدهای صنعتی برای در اختیار دادن ناوگان موجود جهت اعزام زائران و خدمت‌رسانی در مرز مهران، صورت‌ گرفته‌است.

وی یادآور شد: در طول ایام منتهی به اربعین امسال نیز با تعامل شهرهای مجاور استان قم، بخشی از ناوگان مورد نیاز از این شهرها تامین خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha