بلاتکلیفی چهار ساله ۴۰۰ خانوار اسلام آبادغرب در پروژه مسکن مهر

کرمانشاه - ایرنا - حدود ۴۰۰ خانوار در شهرستان اسلام آباد غرب از سال ۱۳۹۸ تاکنون منتظر تحویل خانه های خود در شرف آباد این شهرستان هستند اما متولیان امور مسکن مهر فقط به آنها وعده بی عمل داده اند.

شماری از شهروندان اسلام آباد غرب در این باره به خبرنگار ایرنا گفتند: اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن این شهرستان هر یک دیگری را مسوول حل مشکلات مالکان مسکن مهر می دانند.

بر اساس گزارش های مردمی ۴۰۰ خانوار در سال ۱۳۹۸ قسط اولیه ساخت خانه خود به مبلغ ۴۰ میلیون تومان را واریز کردند اما تاکنون اقدام موثری برای خانه دار شدن آنها انجام نشده است.

متقاضیان مسکن مهر اسلام آباد غرب می گویند ۴۰ میلیون تومانی که سال ۱۳۹۸ پرداخت کرده اند در آن زمان رقم قابل ملاحظه ای بوده است اما امروز ارزش واقعی خود را از دست داده است.

اعتراض این افراد و مراجعه به فرمانداری و سایر نهادهای مرتبط نیز بی نتیجه بوده است.

خبرنگار ایرنا در این باره نظر مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه را جویا شد که شمس اله خدادادی در پاسخ گفت این پروژه ربطی به بنیاد مسکن ارتباطی ندارد و در حوزه اختیارات اداره راه و شهرسازی است.

فرماندار اسلام آباد غرب هم به رغم هماهنگی و قول قبلی حاضر به گفت و گو در این باره نشد.

خبرنگار ایرنا نظر مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه را نیز جویا شد که وی با تایید موضوع گفت: به دلیل مشکلات و موانعی که تغییر کاربری زمین از ورزشی به مسکونی داشته است امروز پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب به یک بحران اجتماعی در این شهرستان تبدیل شده است.

رامین الماسی با بیان اینکه استانداران پیشین کرمانشاه به تغییر کاربری زمین های اختصاص داده شده برای مسکن مهر اسلام آباد غرب رضایت ندادند، افزود : این پروژه در زمان شروع برای ۵۰۰ خانوار در نظر گرفته شده بود که مشکل ۱۲۰ خانوار آن با اعطای زمین و مسکن حل شد و برای خانوارهای باقی مانده هم در شهرک شرف آباد این شهرستان زمین با مجوز ۲ یا سه طبقه در نظر گرفتیم که طی هفته های آینده به آنها تحویل می شود.

وی اضافه کرد: به دنبال حل مشکل متقاضیان مسکن مهر اسلام آباد غرب هستیم.

شهرستان اسلام آباد غرب با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha