۲ شکارچی متخلف در بیله‌سوار دستگیر شدند

۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۸
کد خبر: 85551797
۲ شکارچی متخلف در بیله‌سوار دستگیر شدند

اردبیل - ایرنا - رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله‌سوار مغان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در ماموریت گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز موفق به دستگیری ۲ شکارچی متخلف شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی محیط زیست اردبیل ، محمد قویدل روز دوشنبه اظهار کرد: از این متخلفان یک سر خرگوش، یک قطعه پرنده حمایت شده دراج، یک قبضه سلاح شکاری ساچمه‌زنی و پنج تیر به همراه سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: این شکارچیان غیرمجاز و متخلف دستگیر شده با تشکیل پرونده تخلف زیست محیطی، برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با بیان اینکه هر گونه شکار و صید گونه‌های حیات وحش ممنوع است، اظهار کرد: استفاده از سلاح‌های قاچاق و غیرمجاز توسط متخلفان شکار از عوامل تهدید کننده نسل وحوش و نادر در مناطق آزاد و حفاظت شده است.

قویدل اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست به‌صورت شبانه‌روزی در حال پایش مناطق تحت مدیریت هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با متخلفان مطابق با ضوابط و مقررات قانونی برخورد خواهند کرد.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله‌سوار مغان از همیاران و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هر گونه تخلفات زیست‌محیطی مراتب را به اولین پاسگاه محیط‌بانی ، پاسگاه انتظامی و یا به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌زیست استان گزارش کنند.

بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مناطق مهم کشاورزی و مرتعی استان می‌باشد.

شهرستان بیله‌سوار به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی مناسب و همچنین وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی و منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود، زیستگاه انواع پرندگان وحشی عادی و حمایت‌ شده مهاجر و بومی از جمله گونه دراج و قرقاول است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha