ورود دادستانی کهگیلویه و بویراحمد به یک مصوبه زیست محیطی

یاسوج- ایرنا- دادستان مرکز کهگیلویه وبویراحمد گفت: مصوبه ای مبنی بر جدا شدن دنای شمالی از مدیریت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در فضای مجازی و رسانه های محلی و ملی بازتاب وسیعی یافته و اگر چنین مصوبه ای درست باشد در راستای دفاع از حقوق عامه (چون این مصوبه در تهران تصویب شده) پیگیری های لازم از طریق دادستانی کل کشور انجام خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، انتشار خبری با عنوان مصوبه جدایی دنای شمالی از محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، در فضای رسانه‌ای و در میان دوستداران محیط زیست، بازتاب وسیعی یافته و با واکنشها و مخالفت مردم و اداره کل محیط زیست استان مواجه شده است.

روشن شدن ابعاد این تصمیم و نقض آن هم اینک به یک مطالبه عمومی در کهگیلویه و بویراحمد مبدل شده و حتی کارزارهای مختلفی در فضای مجازی استان به راه انداخته شده است.

سید علی ملک حسینی روز دوشبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رابطه با این موضوع، اظهار کرد: اگر چنین مصوبه ای درست باشد در ابتدا توضیحات مسئولان محیط زیست استان را می شنویم و اگر لازم باید از طریق دادستانی کل کشور مطالبه مان را پیگیری می کنیم.

وی افزود: چون این مصوبه در تهران بوده امکان اینکه در استان پیگیری شود وجود ندارد و باید از طریق دادستانی کل کشور این مطالبه دنبال شود.

به گزارش ایرنا، یکی از مصوبه های موجود در نشست شورای عالی محیط زیست کشور در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ این بوده که منطقه پادنا به مساحت حدود ۳۰ هزار هکتار در شهرستان سمیرم در استان اصفهان است که می تواند پشتوانه خوبی برای مجموعه حفاظتی دنا که از مهمترین مناطق حفاظت شده ما در زاگرس است باشد، مجموعه دنا که پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ارتفاعات پادنا در شهرستان سمیرم متصل است که حیات وحش میان این دو منطقه رفت و آمد دارد از این رو می تواند پشتوانه بسیار خوبی برای منطقه دنا باشد، ضمن اینکه پوشش گیاهی خوبی دارد منطقه ای ییلاقی و پرآب است و به راحتی حیات وحش می تواند احیا شود مشکلی هم با تنش های خشکسالی نخواهد داشت. این منطقه تا پیش از این جزو مناطق آزاد بود.

چند روزی است که خبر تصویب مصوبه ای جنجال بر انگیز و اختلاف افکنی مبنی بر جدا شدن دنای شمالی از محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در فضای رسانه ای و در میان دوستداران محیط زیست استان بازتاب وسیعی یافته و با واکنش های متعدد و مخالفت های شدید مردم استان مواجه شده است.

آنگونه که شواهد نشان می دهد، مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد و معاون وی مخالفت خود را با این مصوبه به صورت کتبی و شفاهی پیش تر و در نشستی که در سازمان مربوطه اعلام کرده بودند و خواهان ادامه مدیریت یکپارچه ۳۰ ساله این منطقه حفاظت شده بودند.

اما اکنون این مصوبه در شورای عالی محیط زیست گرفته شده است البته این مصوبه گویا از ماه ها قبل بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha