توزیع ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی/تسهیلگری اشتغال برای ۸۵ هزار مددجوی بهزیستی

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در هشتم مرداد به دستگیری ۶۱ نفر درطرح شناسایی شرکت‌های هرمی،تشخیص ۱۵۲ بیمار مبتلا به تب دنگی،توزیع ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی،اعلام غیرحضوری حادثه ناشی از کار بیمه‌شدگان،اقدام بیمه‌های پایه برای پرداخت ‌هزینه‌های پروتز،بررسی ۱۹۲مورد مطالعات بالینی داروهای داخلی و وارداتی،تسهیلگری اشتغال برای ۸۵ هزار مددجوی بهزیستی و دنیای ناشناخته و جذاب رمز ارز پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

پیام وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت اختتامیه المپیاد جهانی فیزیک

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از المپیاد جهانی فیزیک، نوشت: جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد فضایی فراهم آورد تا متفکران جوان امروز و دانشمندان آینده بتوانند با هم در یک شرایط عادلانه و دوستانه به رقابت بپردازند.

پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک از یکم مرداد با حضور ۱۹۸ دانش‌آموز نخبه از ۴۶ کشور به میزبانی در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد. پیش از این، در سال ۲۰۰۷ نیز دانشگاه صنعتی اصفهان میزبان سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک بود.

آیین اختتامیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک، هفتم مرداد برگزار شد و بر اساس مدال های کسب شده، چین بر سکوی نخست ایستاد و پس از آن تیم‌های روسیه، رومانی و ایران به ترتیب به مقام‌های دوم، سوم و چهارم دست یافتند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تایید حلیت پاستیل‌های دارای نشان سیب سلامت سازمان غذا و دارو

رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر اجتناب از خرید پاستیل‌های باز و فله‌ای گفت: حلیت پاستیل‌های دارای نشان سیب سلامت سازمان غذا و دارو مورد تایید است.

حسین رستگار افزود: تنها پاستیل‌هایی که از سازمان غذا و دارو مجوز دارد از نظر حلیت مورد تایید است و سایر پاستیل‌های بدون مجوز موظف به کسب مجوز سلامت و حلیت از این سازمان برای قابلیت مصرف انسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پاستیل‌های باز و فله بدون مجوز و به صورت قاچاق وارد کشور شده اند؛ تصریح کرد: در این پاستیل‌های باز و فله ممکن است از ژلاتین‌های خوکی و حیوانات غیرحلال دیگر چون ماهی غیرحلال و یا سایر حیوانات غیرحلال استفاده شده باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تسهیلگری اشتغال برای ۸۵ هزار و ۶۹۶ نفر از مددجویان بهزیستی

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توسعه کارآفرینی،اشتغال و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان موفق شد برای ۸۵ هزار و ۶۹۶ نفر از افراد تحت پوشش خود در زمینه اشتغالزایی آنها طی سال گذشته تسهیلگری کند.

محسن ایروانی با بیان اینکه این اقدام از طریق الگوهای مختلفی صورت گرفته است که بخشی از این به صورت خوداشتغالی و بخشی از آن هم به صورت کارفرمایی انجام شد، اظهارداشت : از این تعداد، پنج هزار و ۹۴۴نفر افراد فارغ التحصیل دانشگاهی بودند که در مقطع کاردانی ۱۴۰۱ نفر، در مقطع لیسانس سه هزار و۷۳۸ نفر، در مقطع فوق لیسانس ۶۵۸ نفر و در مقطع دکترا ۱۰۶ نفر و تحصیلات حوزه ۴۱ نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی موفق شدند که مشغول به کار شوند.

به گفته وی، حدود ۸۷۰ نفر از افراد دارای معلولیت سخت اشتغال نیز از طریق ۱۸ مرکز پشتیبانی در ۱۱ استان برای انها کاریابی صورت گرفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توزیع ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی/تسهیلگری اشتغال برای ۸۵ هزار مددجوی بهزیستی

دنیای رمز ارز؛ ناشناخته و جذاب اما غیرقانونی!

حوزه رمزارز در ایران در شرایطی همچنان از خلاء قانونی رنج می‌برد و در برنامه هفتم نیز از آن غفلت شده که آگاهی نداشتن مردم از مهارت های این بازار جدید سبب شده تا مالباختگان آن بیشترین حجم پرونده‌های کثیرالشاکی را در محاکم قضایی تشکیل دهند.

کمتر از یک دهه از ورود کلیدواژه «ارز دیجیتال» به مفاهیم اقتصادی در ایران می‌گذرد؛ اگرچه هنوز قانون مدونی در این زمینه وجود ندارد و معاملات داخلی بر پایه رمز ارز فاقد اعتبار است اما برای استخراج آن و مزارع رمزارز مقررات نگاشته شده است.

ارز دیجیتال گرچه در ایران نوپاست اما از سال ۲۰۰۹ میلادی که بیت کوین به عنوان نخستین ارز دیجیتال رونمایی شد و بستری برای ظهور ارزهای دیگر در جهان فراهم آمد، این بازار به قدری گسترده شده که خود به یک بازار مالی نوپدید با گردش مالی تبدیل شده است به طوری که اکنون هزاران ارز دیجیتال مختلف در این بازار مجازی وجود دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توزیع ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی/تسهیلگری اشتغال برای ۸۵ هزار مددجوی بهزیستی

کاهش ورودی‌های مبتلا به تب‌دنگی به کشور/بارندگی‌های پاییز و خطر تراکم مجدد پشه آئدس

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان ورودی‌های مبتلا به تب دنگی به کشور کاهش قابل توجهی نسبت به ماه‌های قبل داشته است و موارد افزایشی‌ که در ۱۰ روز آخر اردیبهشت ماه بود، دیگر تکرار نشد.

حسین فرشیدی در گفت و گویی افزود: گسترش وسایل ارتباط جمعی در ایجاد برخی از مشکلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی وابسته به آن موثر است، به‌طور مثال هنوز کووید ۱۹ تمام نشده، درگیر یک بیماری دیگر شده‌ایم، البته کرونا بیماری‌ای ناشناس بود، اما تب دنگی در گذشته هم وجود داشته که اکنون گسترش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: مهمترین عامل در گسترش بیماری تب دنگی در جهان تغییرات آب و هوایی است و تغییر و افزایش دما منجر به افزایش بیماری‌های عفونی مختلفی شده که یکی از آنها تب دنگی بوده که از طریق نیش پشه آئدس به‌وجود می‌آید.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توزیع ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی/تسهیلگری اشتغال برای ۸۵ هزار مددجوی بهزیستی

بررسی ۱۹۲ مورد مطالعات بالینی داروهای تولید داخل و وارداتی در کشور

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: طی سه سال اخیر ۱۹۲ مورد مطالعات بالینی داروهای وارداتی و تولید داخل بررسی شده است.

غلامحسین صادقیان با اشاره به افزایش تعداد پروتکل‌های مطالعات بالینی بررسی شده در دولت سیزدهم افزود: درسه سال اخیر۲۷ مورد پروتکل مطالعه بالینی در اداره دارو بررسی شده است.

وی همچنین از افزایش تعداد مجوز شروع مطالعه بالینی صادر شده (CTA) خبر داد و اظهار داشت: مجوزهای صادر شده شامل مطالعات در حال انجام و واکسن‌های تولید داخل اعم از واکسن‌های کووید- ۱۹، آنفلوانزای فصلی، آنتی بادی‌های مونوکلونال، فاکتورهای خونی تولید داخل، ملزومات دارویی و موارد دیگر بوده است که تعداد آن به ۴۸ مجوز می‌رسد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توزیع ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی/تسهیلگری اشتغال برای ۸۵ هزار مددجوی بهزیستی

دستگیری ۶۱ نفر در طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های هرمی

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی در کشور از دستگیری ۶۱ نفر خبر داد.

سردار محمد قنبری اظهار داشت: در راستای شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی، در سال جاری چهار مرحله طرح شناسایی و مقابله با شرکت‌های هرمی پیش‌بینی شده است که مرحله دوم آن به مدت ۶ روز از اواخر تیرماه امسال با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود توسط رده‌های متناظر پلیس آگاهی در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: در این زمینه کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با تلاش شبانه‌روزی موفق شدند تعداد ۶۱ نفر را دستگیر و تعداد هفت شرکت بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و هفت مکان دسیسه‌های هرمی را پلمب کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توزیع ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی/تسهیلگری اشتغال برای ۸۵ هزار مددجوی بهزیستی

ثبت‌نام یک میلیون و ۱۶۸ هزار کلاس اولی قطعی شد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت‌نام یک میلیون و ۱۶۸ هزار کلاس اولی قطعی شده است و پیش‌بینی می شود که امسال یک میلیون و ۴۹۵ هزار نفر وارد پایه اول ابتدایی شوند.

حمید طریفی حسینی در نشست خبری اظهار داشت: امسال یک میلیون و ۴۹۵ هزار دانش‌آموز وارد پایه اول دبستان می شوند که ۱۱۰ هزار نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: در مجموع ۹ میلیون و ۱۹۰ هزار نفر دانش آموز دوره ابتدایی هستند که تاکنون ۸۰ درصد ثبت‌نام پایه اول دبستان و ۹۰ درصد ثبت‌نام در کل دوره ابتدایی را انجام داده اند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: کلاس بندی ۹۰ درصد دانش‌آموزان انجام و کار سازماندهی معلمان آغاز شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توزیع ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی/تسهیلگری اشتغال برای ۸۵ هزار مددجوی بهزیستی

تشخیص ۱۵۲ بیمار مبتلا به تب دنگی در کشور/ اسامی شهرهای آلوده

مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بر اساس گزارش نظام مراقبت سندرمیک جاری در کشور از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ۸ مرداد ماه، بالغ بر ۱۵۲ مورد مثبت تب دنگی تشخیص داده شده است.

همچنین مطابق بررسی اپیدمیولوژیکی انجام شده برای بیماران، اکثریت موارد تشخیص داده شده سابقه سفر به کشور امارات متحده عربی داشته و در این کشور به بیماری مبتلا شده اند.

در ادامه این گزارش تاکید شده که ۱۳۰ مورد سابقه سفر به کشور امارات، ۷ مورد سابقه سفر به پاکستان، یک مورد سابقه سفر به عمان و یک مورد سابقه سفر به کشور بنین(غرب آفریقا) داشته اند. ۱۲ بیمار بدون سابقه سفر به خارج از کشور هستند که ۱۱ مورد در شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان و یک مورد در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان تشخیص داده شده اند و انتقال محلی محسوب می شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توزیع ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی/تسهیلگری اشتغال برای ۸۵ هزار مددجوی بهزیستی

بیمه‌های پایه برای پرداخت ‌هزینه‌های پروتز اقدام کنند

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر به ضرورت ورود بیمه‌ها به حوزه‌ توانبخشی هلال احمر اشاره کرد و گفت: پرداخت ‌هزینه‌های پروتز برای مردم زیاد است؛ از این رو ضرورت دارد بیمه‌های پایه در این خصوص ورود کنند.

حمیدرضا دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه توانبخشی هلال احمر در شرایط مطلوبی قرار دارد، افزود: هلال احمر بر اساس آمار ۸۲ درصد اندام‌های مصنوعی تحتاتی را تولید می‌کند که تامین‌کننده بخش گسترده‌ای از نیاز کشور است و اکنون درصدد بهینه‌سازی برنامه‌ها برای بهره‌مندی قشر آسیب‌پذیر و رفاه بیشتر است.

وی درباره افتتاح کلینیک سلیکونی پروتز، ویلچر سرویس، ADL و کلینیک روانشناسی هلال احمر در سال گذشته گفت: در این کلینیک برای افراد معلول که بخشی از اندام خود را از دست داده‌اند به منظور زیبایی و پوشش نقص، اندام فرد ساخته و جانمایی می‌شود؛ به طور مثال ساخت پروتزهای سیلیکونی برای چشم بخشی از فعالیت این کلینیک محسوب می‌شود که کار بزرگ و بی‌نظیری است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توزیع ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی/تسهیلگری اشتغال برای ۸۵ هزار مددجوی بهزیستی

امسال ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی توزیع می‌شود/ورود ۱۶ میلیون دانش‌آموز به مدارس

مدیر کل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی چاپ و توزیع می‌شود، گفت: ۷۶.۴۵ درصد دانش‌آموزان تاکنون کتاب‌های درسی خود را سفارش داده‌اند.

مجتبی هاشمی در نشست خبری اظهار کرد: پروژه مهر از جنس راهبری است و موضوعاتی مانند توزیع کتاب های درسی، ساماندهی نیروی انسانی و ثبت‌نام را در برمی‌گیرد.

وی افزود: امسال بیش از ۱۰ جلسه هماهنگی با استان‌ها داشتیم تا فرآیند آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید به درستی طی شود، در این راستا هزار و ۴۹۱ پروژه آموزشی شامل ۶ هزار ۸۶۰ کلاس درس و یک میلیون ۶۸ هزار متر مربع افتتاح می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توزیع ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی/تسهیلگری اشتغال برای ۸۵ هزار مددجوی بهزیستی

امکان اعلام غیرحضوری حادثه ناشی از کار بیمه‌شدگان فراهم شد

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: امکان اعلام گزارش حادثه ناشی از کار بیمه‌شدگان شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی‌ (بیمه‌شدگان اجباری) به صورت غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه به شعبه فراهم و این موضوع طی بخشنامه‌ای به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ شد.

در صورت وقوع حادثه ناشی از کار (موضوع ماده ۶۰ قانون تأمین‌اجتماعی) کارفرمایان مکلف هستند حسب ماده ۶۵ قانون تأمین‌اجتماعی؛ ضمن انجام اقدامات لازم اولیه برای جلوگیری از تشدید وضع حادثه دیده، موضوع وقوع حادثه را ظرف سه روز اداری به اطلاع سازمان تأمین‌اجتماعی برسانند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توزیع ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی/تسهیلگری اشتغال برای ۸۵ هزار مددجوی بهزیستی

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha