۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۶
کد خبر: 85551958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید چین بر لزوم برقراری صلح در فلسطین و اوکراین

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پکن در خصوص مساله فلسطین و اوکراین به ایفای نقش سازنده برای برقراری آتش‌بس، توقف جنگ و حل فصل سیاسی ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا از تلویزیون ملی چین، لین جیان در نشست خبری روز دوشنبه خود با بیان اینکه ما همیشه از موضع منصفانه و عینی دفاع می‌کنیم، تصریح کرد:‌ پکن همواره در کنار صلح و گفت‌وگوها خواهد ایستاد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اضافه کرد: پکن به حمایت از جامعه جهانی برای اجماع بیشتر و یافتن راه‌حل‌های مشترک برای حل موضوعات یاد شده ادامه خواهد داد.

وی درخصوص دیدارهای چند جانبه وانگ یی وزیر امور خارجه چین با همتایان غربی و آسیایی خود در حاشیه نشست اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی (آسه‌ان)، اظهار داشت: پکن موضع خود را نسبت به مساله تایوان و دریای جنوب چین بیان کرده است.

وی با بیان اینکه تایوان مساله داخلی چین محسوب می‌شود، افزود: هیچ کشوری حق دخالت در این مساله را ندارد و ما اقدامات تجزیه‌طلبان تایوانی را محکوم می کنیم.

منافع برد-برد جوهر همکاری با اروپاست

لین با بیان اینکه چین بارها مخالفت خود را با تحقیقات ضد یارانه‌ای اتحادیه اروپا در مورد خودروهای برقی چینی ابراز کرده است، تاکید کرد: منافع متقابل و برد-برد جوهر همکاری اقتصادی و تجاری چین و اتحادیه اروپا است.

وی ادامه داد: افزایش تعرفه‌ها یک اقدام محافظه کارانه معمولی است و برای تلاش‌های جهانی در جهت بهبود تغییرات اقلیمی مفید نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین تصریح کرد: احترام متقابل و حل و فصل مناسب اختلافات از مسیر گفت‌وگو و مذاکره، به نفع دو طرف است.

لین با اشاره به گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین چین و ایتالیا، تاکید داشت: همکاری های عملگرایانه بین پکن و رم نتایج مثبتی به همراه داشته و حجم تجارت و سرمایه‌گذاری بین دو کشور در حال افزایش است.

وی افزود:‌ در شرایط کنونی، چین و ایتالیا برای بهبود اقتصاد ضعیف جهانی باید همکاری‌های اقتصادی و تجاری خود را گسترش دهند تا انگیزه بیشتری به توسعه هر دو کشور تزریق کنند.

حمایت چین از مالزی برای عضویت در بریکس

لین در رابطه با درخواست مالزی برای عضویت در گروه بریکس، اظهار داشت: ما از حضور و عضویت شرکای همفکر برای مشارکت در این سازوکار استقبال می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha