مصرف خانگی آب شرب شهرهای یزد ۱۵۹ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز است

یزد- ایرنا - مدیرعامل شرکت آبفای یزد در ارتباط با سرانه مصرف آب شرب در استان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده، مصرف خانگی شهرهای استان ۱۵۹ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز اعلام شده که این رقم در شهر یزد به ۱۶۵ لیتر است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت آبفای یزد، " جلال علمدار" تداوم تأمین آب شرب را با همراهی مشترکان ممکن دانست و از آنها خواست طی روزهای آینده، از مصارف غیرضروری خودداری کنند.

وی همچنین بررسی اتصالات آبی کولرها را مورد تاکید قرار داد و افزود: کولرهای آبی در صورت چکه کردن در مصرف آب اثر گذار است و با روشن‌ شدن کولرهای آبی به‌طور متوسط حداقل ۴۰۰ لیتر آب در شبانه‌روز بر مصرف هر خانوار افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: در ایران به طور میانگین یک درجه افزایش دما بالای ۴۰ درجه باعث افزایش مصرف آب به میزان ۳ تا ۵ درصد شده است.

علمدار تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های سازمان هواشناسی در دو هفته پیش رو شاهد افزایش بی‌سابقه دما در سراسر کشور هستیم که استقرار توده هوای گرم و به دنبال آن افزایش چشم‌گیر دمای هوا موجب افزایش فزاینده مصرف آب طی روزهای اخیر شده است.

وی با بیان اینکه تغییرات مصرف آب متناسب با دما در آستانه‌های متفاوت دمایی متفاوت است، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده از سوی شرکت مهندسی کشور در آستانه اول ۱۴ درجه با مثبت یا منفی ۲ درجه تغییرات دما اثری بر مصرف ندارد، در آستانه دوم ۳۰ درجه با مثبت و منفی ۲ درجه تغییرات مصرف و دما خطی است و در آستانه سوم دمای بالاتر از ۳۰ و به ویژه ۴۰ درجه تغییرات کم دما باعث افزایش زیاد مصرف آب می‌شود.

علمدار راهکار آبفا برای عبور از این شرایط سخت را مدیریت و کاهش مصرف دانست و بر پرهیز از مصارف غیر ضرور شهروندان از جمله پرهیز از شست و شوی خودرو، حیاط و مشاعات ساختمان، استفاده حداکثری از ظرفیت ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی، رعایت ساعت مناسب برای آبیاری گیاهان و کاهش مدت زمان استحمام به پنج دقیقه تاکید کرد.

شمار مشترکان شرکت آبفای استان یزد ۶۵۰ هزار نفر اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha