اورژانس مشهد به ۲۱ فرد گرمازده امدادرسانی کرد

مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در چهار روز اخیر که دمای هوا افزایشی بوده است کارشناسان فوریت های پزشکی اورژانس این دانشگاه به ۲۱ نفر که دچار گرمازدگی شده بودند امدادرسانی کردند.

دکتر علی یزدانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد موارد ابتلا به گرمازدگی، ۱۵ نفر از کارشناسان فوریت های پزشکی به صورت سرپایی در محل درمان و ۶ نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

وی ادامه داد: میزان موارد گرمازدگی در این روزها بیشتر از این عدد بوده و این آمار صرفاً مواردی بوده که توسط اورژانس ۱۱۵ مشهد امدادرسانی شده‌اند و بقیه یا خودشان در منزل اقدامات موردنیاز را انجام داده‌اند و یا این که مراجعه مستقیم به درمانگاه یا بیمارستان داشته‌اند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمامی گروه‌های سنی در معرض خطرات و مشکلات ناشی از گرمای شدید قرار دارند که در این میان افراد سالمند، مادران باردار، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص، صعب‌العلاج و زمینه‌ای بیشتر از سایر گروه‌ها در معرض آسیب هستند.

یزدانی افزود: افرادی که به ناچار مجبور هستند در معرض نور آفتاب قرار بگیرند باید حتماً از وسایلی استفاده کنند که کمترین میزان تابش اشعه یو.وی به بدنشان برسد ضمن این که استفاده از عینک آفتابی، کلاه آفتاب‌گیر و کرم‌های ضدآفتاب استاندارد هم در شرایط فعلی بسیار مؤثر است.

وی اضافه کرد: ضعف، بی‌حالی، تشنگی، تعریق، افزایش ضربان قلب، افزایش میزان تنفس و کاهش سطح هوشیاری از جمله واکنش‌هایی است که بدن در این حالت از خود نشان می‌دهد و مهم‌ترین توصیه ما برای پیشگیری از گرمازدگی هم عدم تردد از بیرون در منزل در ساعات اوج گرما، مصرف مایعات و نوشیدنی‌های خنک و استفاده از لباس‌های نخی خنک با رنگ روشن است.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۸ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha