خدمات لازم به اتباع متقاضی سفر اربعین در خراسان جنوبی ارائه می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۲ گروه اتباع مقیم و غیرمقیم در کشور گفت: برای هر ۲ گروه که متقاضی حضور در مراسم اربعین هستند باید خدمات لازم را در نقاط مختلف استان ارائه کنیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی روز دوشنبه در نشست کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان افزود: ثبت نام اتباع خارجی برای حضور در مراسم اربعین از امروز هشتم مرداد در سراسر کشور شروع شد.

وی گفت: براساس اعتقادات اسلامی و قوانین موجود در کشور موظف به ارائه خدمات به اتباع خارجی هستیم و همواره تاکید داشته ایم که نحوه برخورد در این زمینه باید براساس ضوابط باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از زمانی که اتباع مدارک هویتی را دریافت کنند، خدمات به آنان ارائه می‌شود و اگر افرادی با زیرپا گذاشتن قوانین مرتکب تخلف شوند، از مرز بازگردانده خواهند شد.

وی گفت: همه اتباع دارای شناسه یکتای فعال داخل کشور می‌توانند از امروز تا پایان مرداد ماه از طریق سامانه سهما برای شرکت در مراسم اربعین ثبت نام کنند.

طالبی با بیان اینکه اتباع برای حضور در مراسم اربعین باید بیمه باشند افزود: اتباع غیرمقیم هم باید از طریق سفارتخانه مبدأ بیمه شوند و در مدت سفر در مواکب داخل استان به آنان خدمات ارائه خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: مصوبه این کمیسیون در ارتباط با چگونگی خرید زمین و اجاره مسکن توسط اتباع خارجی به اتاق اصناف و اتحادیه مربوط ابلاغ شود تا بر این اساس با تخلفات در این زمینه برخورد شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با وجود سرمایه گذاری اتباع خارجی، در صورت بروز هرگونه تخلفی بعد از تذکر و گرفتن تعهد از افراد، در موارد بعدی برخورد لازم انجام شود.

وی گفت: قوانین مربوط به تحصیل دانش آموزان اتباع، مجدد به آموزش و پرورش استان ابلاغ شود و در صورت انجام تخلف در این زمینه با افراد متخلف در آموزش و پرورش برخورد شود.

طالبی با بیان اینکه اتاق اصناف به اتحادیه‌ها ابلاغ کند که از بکارگیری دانش آموزان اتباع بیگانه امتناع ورزند، اظهار کرد: با توجه به اینکه همه کارفرمایان درخصوص قوانین مربوط به بکارگیری اتباع غیرمجاز مطلع هستند، در صورت مشاهده تخلف بلافاصله باید این موارد به مقام قضایی ارجاع شود و فرمانداران نیز باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر قوانین موجود به موقع اجرا شود، از ایجاد هرگونه مشکلی جلوگیری خواهد شد، به موضوع خودروهای ترانزیت سوخت در افغانستان اشاره کرد و افزود: خودروهای ترانزیت سوخت که وارد استان می‌شوند باید به افغانستان هدایت و از توقف آنها در پایانه مرزی خراسان جنوبی جلوگیری شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: احساس تکلیف ما در این خصوص تنها به این دلیل است که رانندگان آنها ایرانی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha