حججی: کاپ ترای‌اتلون آسیا در تبریز برگزار خواهد شد/ حضور ۴ تیم در لیگ برتر قطعی شد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ترای‌اتلون (سه‌گانه) گفت: دعوتنامه حضور در مسابقات کاپ آسیا به میزبانی تبریز برای همه کشورهای آسیایی ارسال شده است.

محمدکاظم حججی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص مسابقات کاپ آسیا به میزبانی شهر تبریز، توضیح داد: قرار است مسابقات کاپ آسیا به مناسبت هفته تریت بدنی (۲۶ مهر تا ۲ آبان ماه) در شهر تبریز برگزار شود که در این خصوص در قدم نخست دعوت‌نامه رسمی به تمامی فدراسیون‌های ترای اتلون کشورهای آسیایی ارسال شده است. این مسابقات در ۲ بخش مردان و بانوان و با حضور نمایندگان ۱۵ کشور برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: دوره گذشته کاپ آسیا در تبریز با حضور ورزشکارانی از کشورمان و ۴ کشور هند، سنگاپور، فیلیپین و امارات برگزار شد که بناداریم در این دوره با تامین برخی هزینه‌های ورزشکاران خارجی این پیکارها با حضور تعداد بیشتری از تیم‌های خارجی برگزار شود که برای ورزشکاران برتر جوایز نقدی نیز در نظر گرفته شده است.

حججی همچنین از برگزاری مسابقات ۲اتلون (دوچرخه‌سواری و دوومیدانی) قهرمانی کشور در شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: این مسابقات در رده‌های مختلف سنی روزهای ۱۶ تا ۱۹ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: دیدگاه فدراسیون در گذشته معطوف به چند استان بود اما در دوره جدید بنا داریم تا هیات‌های استانی را فعال کنیم تا بتوانیم نفرات بیشتری را مورد ارزیابی قرار دهیم. در گذشته بیشتر نفرات تیم‌ها از چهار استان آذربایجان شرقی، قزوین، اصفهان و کرمانشاه بودند اما اکنون استان‌های کرمان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان، گلستان، مازندران و اردبیل نیز فعالیت‌های خوبی دارند و امیدواریم جامعه مخاطب این رشته در کشور گسترش یابد.

رئیس فدراسیون ترای‌اتلون همچنین در خصوص لیگ برتر نیز گفت: لیگ برتر مردان کشور احتمالا اواخر شهریور ماه کارش را آغاز خواهد کرد که طبق پیش بینی‌ها در این رویداد ۸ تا ۱۲ تیم شرکت خواهند کرد. هدف از برگزاری لیگ صرف نظر از استعدادیابی، کسب درآمد برای ورزشکاران این رشته است.

حججی همچنین در خصوص تعیین و تکلیف برخی هیات‌های استانی نیز گفت: پیش از حضورم در این فدراسیون ۱۴ هیات به صورت سرپرستی اداره می‌شدند که در ۲ ماه گذشته مجامع انتخاباتی ۴ هیات استانی برگزار شد. یک برنامه ۴ ساله داریم و برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ سعی‌مان بر این است که نفرات شاخص از همین حالا پرورش یابند و با توجه به پتاسیل ورزشکاران و مربیان به دنبال کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۸ نیز خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha