۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۱۳
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85552269
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

اختلافات مجارستان و لهستان بر سر روسیه

۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۱۳
کد خبر: 85552269
اختلافات مجارستان و لهستان بر سر روسیه

تهران-ایرنا- اختلافات مجارستان و لهستان درباره نحوه تعامل با روسیه به نقطه اوج خود رسیده به طوری که مقامات دو کشور به طور آشکار یکدیگر را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس ، اخبار حاکی از یک اختلاف دیپلماتیک بین لهستان و مجارستان در نحوه تعامل با روسیه ایجاد شده که نشان دهنده دوگانگی کشورهای اروپایی بر سر این موضوع است.

لهستان، مانند آلمان، فرانسه و سایر کشورهای اروپایی، متحد سرسخت اوکراین است، در حالی که ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، روابط گرمی با کرملین دارد.

دولت لهستان به طور رسمی و آشکارا از موضع مجارستان در قبال روسیه انتقاد می‌کند.

در مقابل ویکتور اوربان نخست‌ وزیر مجارستان تاکید کرده است که« اروپایی‌ها از ما به خاطر روابط اقتصادی با روسیه انتقاد می‌کنند ولی در عین حال با روس‌ها تجارت می کنند و به طور غیرمستقیم نفت می خرند و اقتصاد لهستان را با آن اداره می کنند.»

این سخنان اوربان با واکنش شدید مقامات لهستان روبه‌رو شد. ولادیسلاو بارتوفسکی، معاون وزیر امور خارجه لهستان گفت: «بر خلاف سخنان اوربان، که در حاشیه جامعه بین‌الملل است، ما با روسیه معامله نمی‌کنیم».

بارتوفسکی افزود که اوربان باید با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه متحد شود و حتی پیشنهاد کرد که مجارستان سازمان‌های غربی را ترک کند.

وی خطاب به مقامات مجارستان گفت: «اگر نمی‌خواهید عضو یک باشگاه باشید، می‌توانید برای همیشه آن را ترک کنید. من واقعاً نمی‌فهمم که چرا مجارستان می‌خواهد عضو سازمان‌هایی بماند که علاقه‌ای به آنها ندارد.»

مجارستان به دلیل رویکرد سرکش نسبت به روسیه و همچنین دوستی با چین، خود را در اتحادیه اروپا منزوی کرده است. مقامات ارشد اتحادیه اروپا جلسات غیررسمی به میزبانی مجارستان را که اکنون ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، تحریم کرده اند.

۱۰ نفر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha