۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۳۷
کد خبر: 85552397
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

مردم آستارا نگران کیفیت آب شرب نباشند

۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۳۷
کد خبر: 85552397
مردم آستارا نگران کیفیت آب شرب نباشند

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: مردم شهرستان آستارا نگران کیفیت آب شرب خود نباشند زیرا با بررسی های انجام شده در حد قابل قبول است.

به گزارش ایرنا، محمد رضا شهاب زاده عصر روز دوشنبه در نشست خبری اظهارکرد: تداوم تأمین آب شرب با همراهی مشترکان ممکن است و از آنها می خواهیم طی روزهای آینده، از مصارف غیرضروری خودداری کنند.

وی افزود: کیفیت آب در شهرستان آستارا با استانداردهای مد نظر اداره بهداشت همخوانی دارد و مردم و حتی کسانی که از آب چاه برای شرب استفاده می کنند، در این رابطه نگران نباشند.

فرماندار شهرستان آستارا ادامه داد: در ایران به طور میانگین یک درجه افزایش دما بالای ۴۰ درجه باعث افزایش مصرف آب به میزان ۳ تا ۵ درصد شده است.

شهاب زاده راهکار برای عبور از این شرایط سخت را مدیریت و کاهش مصرف دانست و بر پرهیز از مصارف غیر ضرور از جمله شست و شوی خودرو، حیاط و مشاعات ساختمان، استفاده حداکثری از ظرفیت ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی، رعایت ساعت مناسب برای آبیاری گیاهان و کاهش مدت زمان استحمام تاکید کرد.

وی بیان کرد: از همه ادارات و دستگاه های دولتی می خواهیم در مدیریت مصرف دقت داشته باشند تا با قطعی و کمبود آب در شهرستان مواجه نشویم، زیرا یکی از مهمترین نیازهای خانواده ها آب است که در صورت قطع شده و نبود آن مشکلات زیادی بر آنها وارد می شود.

فرماندار شهرستان آستارا تاکید کرد: انشعابات غیر مجاز در آینده نزدیک تعیین تکلیف خواهد شد، زیرا در مصرف آب تاثیر زیادی دارد و صاحبان آن هزینه ای هم پرداخت نمی کنند.

رئیس اداره آبفای شهرستان آستارا هم اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال سپری کردن گرم ترین روزهای سال و افزایش کم سابقه دمای هوا هستیم، مدیریت مصرف آب از سوی شهروندان تاثیر مهمی در حفظ پایداری شبکه توزیع آب دارد و با مدیریت مصرف و مدیریت منابع، نگرانی خاصی برای تأمین آب در این روزها وجود ندارد.

امین شهری سا افزود: میزان مصرف در شرایط فعلی بسیار افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر ۲۵۰ لیتر بر ثانیه خروجی آب در سیستم است که مردم باید رعایت کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در شهرستان آستارا وجود دارد و میزان فشار آب را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد نصب پمپ های آب بصورت مستقیم بر روی لوله ورودی آب ساختمان و عدم استفاده از مخازن آب است که متاسفانه با تذکرات فراوانی که داده می شود شاهد این اقدام غیر قانونی مشترکین هستیم.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان آستارا بیان کرد: در شهرستان آستارا ۲۷ هزار انشعاب وجود دارد که تنها ۴ هزار انشعاب از مخزن استفاده و مابقی بصورت خلاف قانون از پمپ مستقیم بهره برداری می کنند.

شهری سا به همه مشترکین آب در شهرستان آستارا اطمینان داد، آب شربی که مصرف می کنند بدون میکروب و هرگونه مشکلی است و مردم نگران نباشند.

وی از مردم و همه مشترکین آبفای شهرستان آستارا خواست بدهی های خود را به شرکت آب تصفیه کنند تا این اداره نیز بتواند مشکلات کارمندان خود را رفع کند.

رئیس اداره آبفای شهرستان آستارا بیان کرد: تاکنون یک هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح تاسیسات فاضلاب آستارا هزینه شده و برای تکمیل طرح ۲۸ هزار میلیارد اعتبار نیاز است.

شهری سا گفت: در مجموع اجرای ۶ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۹۴۰ میلیارد ریال انجام شده و مراحل اجرایی این سه پروژه رو به پایان است که با اتمام و بهره برداری از آنها جمعیتی معادل ۲۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته و از نتایج آن بهره مند خواهند شد.

شهرستان آستارا با جمعیت ۹۵ هزار نفری در غربی‌ترین نقطه گیلان در فاصله حدود ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha