۹ مرداد ۱۴۰۳، ۴:۲۰
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85552484
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام روس: غرب درصدد گسترش تنش در اوکراین است

۹ مرداد ۱۴۰۳، ۴:۲۰
کد خبر: 85552484
مقام روس: غرب درصدد گسترش تنش در اوکراین است

تهران-ایرنا- ماکسیم بویاکویچ، معاون نماینده دائم روسیه در آژانس امنیت و همکاری اروپا ( OSCE) گفت که کشورهای غربی در سازمان امنیت و همکاری اروپا آماده افزایش تنش در اوکراین هستند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از "خبرگزاری تاس", وی گفت: ما در وین (مقر OSCE) شاهد این امر هستیم که کشورهای غربی برای کاهش تنش آماده نیستند. لفاظی آنها ناسازگار، تهاجمی و نظامی است. ادامه و افزایش حمایت نظامی از رژیم کی یف قابل پیش بینی است.

به گفته این مقام روس، این کشورها همچنان اصرار دارند که اوکراین باید به نوعی برتری نظامی در میدان نبرد دست یابد، اما هیچ شور و شوق سابق دیده نمی شود. آنها به دنبال افزایش تنش در اوکراین هستند تا بتوانند در آینده موقعیت بهتری برای مذاکره بدست بیاورند.

به گزارش ایرنا، پیش از این، تارنمای «فارن پالسی» در تحلیلی با اشاره به نقش تعیین‌کننده حمایت‌های نظامی غرب در توانمند ساختن کی‌یف برای دفع حملات روسیه نوشت: متحدان اوکراین در غرب، در تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها با مسکو، روش محتاطانه‌تری اتخاذ کرده اند که پیروزی واقعی اوکراین در برابر روسیه را غیرممکن می‌کند.

در بخشی از این مقاله آمده است: متحدان شرقی ناتو، به ویژه کشورهای حوزه بالتیک و لهستان، مدت‌هاست که خواستار افزایش حمایت این ائتلاف از اوکراین شده‌اند. اما متحدان ثروتمند و دارای سیستم های تسلیحاتی پیشرفته - به ویژه ایالات متحده - در تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش ها با مسکو، روش محتاطانه‌تری اتخاذ کرده اند. تحلیلگران تردید دارند که اقدامات اعلام شده در نشست اخیر ناتو بتواند جریان اصلی نبرد را در میدان جنگ تغییر دهد.

گفتنی است که جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد. طی این مدت کشورهای عضو ناتو با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده‌اند و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha