صدور ۳۰۰ هزار گذرنامه زیارتی برای زائران اربعین

تهران - ایرنا - رئیس اداره گذرنامه فراجا اعلام کرد: از ابتدای ماه محرم (یکشنبه ۱۷ تیر) تا امروز (سه‌شنبه ۹ مرداد) بیش از ۳۰۰ هزار جلد گذرنامه زیارتی برای زائران اربعین صادر شده است.

سرهنگ امیر نودهی روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش چندین برابر درخواست گذرنامه زیارتی در سال جاری، اظهار داشت: گذرنامه زیارتی فعلاً برای سفر به عراق قابل استفاده است و دارندگان آن می‌توانند در همه ایام سال از این گذرنامه برای سفر به عتبات عالیات بهره‌مند شوند.

رئیس اداره گذرنامه فراجا بار دیگر هزینه این نوع گذرنامه را بسیار ناچیز عنوان کرد و گفت: گذرنامه زیارتی با هزینه ۶۵ هزار تومان صادر می‌شود و پنج سال نیز اعتبار دارد.

سرهنگ نودهی تاکید کرد که امسال به دلیل صدور گذرنامه زیارتی، دیگر برچسب تمدید برای گذرنامه‌های عادی که تاریخ انقضای آن گذشته نخواهیم داشت.

صدور ۳۰۰ هزار گذرنامه زیارتی برای زائران اربعین

رئیس اداره گذرنامه فراجا همچنین درباره اشکالات سامانه الکترونیک صدور گذرنامه نیز گفت: این مسئله به بخش زیرساخت فراجا مربوط است اما از شهروندان می‌خواهیم که به دلیل حجم بالای مراجعه در برخی از ساعات روز، در ساعات غیرپیک مانند عصرها به ثبت‌نام اقدام کنند.

سرهنگ نودهی با بیان اینکه اکنون درخواست صدور گذرنامه از طریق سامانه‌های غیرحضوری مانند پلیس من، سخا و درگاه پلیس قابل انجام است، افزود: متقاضیان در ۲۴ ساعت شبانه روز امکان ثبت‌نام دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha