کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در بهار امسال/آغاز طرح ترافیکی اربعین از ۱۶ مرداد

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راه فراجا با تاکید بر مدیریت سفرهای تابستانی به‌ویژه در شهریور، گفت: در سه ماهه نخست امسال کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را شاهد بودیم که امیدواریم در تابستان نیز این روند ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، سردار حسن مومنی روز سه‌شنبه در جلسه طرح ترافیکی اربعین حسینی (ع)سال ۱۴۰۳ و مدیریت سفرهای شهریورماه افزود: بیشترین آمار جانباختگان نسبت به کل سال در ماه شهریور اتفاق می افتد که برای ما نگران کننده است و امسال نیز شاهد تلاقی بازگشت زائران اربعین با مسافرت‌های فصلی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در طرح اربعین شاهد کاهش جانباختگان و تلفات حوادث رانندگی در استان‌های درگیر و هدف بودیم.

با بیان اینکه سال گذشته شاهد کاهش جانباختگان در بازه زمانی اجرای طرح اربعین در استان‌های هدف بودیم، اظهار داشت: در این مدت در مجموع میزان تصادفات و تلفات ۱۹ درصد کاهش یافت.

سردار مومنی درباره عمده علت تصادفات، افزود: عدم توجه به جلو مهمترین علت تصادفات بوده که به دلیل خستگی و خواب آلودگی و استفاده از موبایل رخ داده است. 

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات زوار اربعین در زمان برگشت رخ داده است، ادامه داد: ساعت ۱۲ تا ۱۶ بیشترین میزان تصادفات را شاهد بودیم و بیشترین تردد وسائل نقلیه مربوط به مبادی مرزی مهران، شلمچه و تمرچین و باشماق بود.

آغاز طرح ترافیکی اربعین از ۱۶ مرداد

رئیس پلیس راه همچنین با اعلام آغاز طرح ترافیک اربعین از ۱۶ مردادماه اظهار داشت: این طرح تا هشتم شهریور ادامه دارد و تمامی عملیات عمرانی در مسیرهای طرح از تاریخ ۲۰ مرداد ماه لغو می شود.

وی همچنین از مدیران و موکب‌داران خدمات اربعین خواست تا در مراکز صفر مرزی متمرکز نشوند و موکب‌های خود را در فاصله با یکدیگر برای جلوگیری از ترافیک و بهره‌مندی بهتر خدمات مستقر کنند.

سردار مومنی گفت: پلیس راه تهران در ایام اربعین در ترمینال‌های اتوبوس تهران مستقر خواهند شد و از لحاظ مختلف بررسی و بازرسی های لازم خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین همه اتوبوس‌ها برای ورود به پایانه برکت در مهران باید از کمربندی غربی مهران تردد داشته باشند.

سردار مومنی درباره اتوبوس‌های پاکستانی گفت: باید سازوکارهای لازم، مسیرهای تردد و کنترل‌ها توسط پلیس راهور و راهداری انجام شود.

رئیس پلیس راه راهور فراجا با تاکید بر اینکه خستگی و خواب آلودگی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: استراحتگاه و مواکب در مکان‌هایی احداث شود تا رانندگان بتوانند استراحت کنند؛ مکان‌ها باید با هماهنگی پلیس جانمایی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha