خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی ۳۲ درصد افزایش یافته است

مشهد- ایرنا- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان در مقایسه با میزان خرید در مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است.

سعید خوش قامت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که سال گذشته کل میزان خرید این محصول راهبردی در خراسان رضوی ۳۷۸ هزار تن گندم بود میزان خرید امسال تا امروز از ۵۰۰ هزار تن هم عبور کرده است.

وی با بیان این که از ابتدای فصل برداشت تا کنون میزان خرید تضمینی این محصول راهبردی به ۵۰۱ هزار تن رسیده است اضافه کرد: تا قبل از این پیش بینی شده بود خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در استان به ۴۸۳ هزار تن در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برسد اما اکنون میزان خرید فراتر از این میزان رفته است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال استان خراسان رضوی در زمینه تولید گندم، استان پنجم کشور شده است.

خوش قامت قیمت پایه خرید تضمینی گندم را در سال جاری با افزایش ۱۷ درصدی نسبت به پارسال، ۱۷۵ هزار ریال عنوان کرد و افزود: این قیمت با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید محاسبه می شود.

خرید تضمینی حدود ۳۸۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان پارسال در استان خراسان رضوی به ارزش ۵۶ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال ثبت شده است.

سطح زیر کشت گندم خراسان رضوی امسال ۱۳۷ هزار هکتار است که نسبت به سال قبل ۱۱ درصد رشد دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha