فرماندار: بیش از ۵۱۸ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان کنگاور اختصاص یافت

کنگاور –ایرنا - فرماندار کنگاور در کمیته برنامه‌ریزی و توزیع اعتبارات از اختصاص ۵۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار طی سال ۱۴۰۳ به این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، ایرج صادقی روز سه‌شنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان کنگاور اظهار کرد: بالغ بر ۳۸۴ میلیاردریال این اعتبار از محل توازن و محرومیت‌زدایی و بقیه از محل سه درصد منابع نفت و گاز، اعتبارات استانی و الزام بند«ج» بوده است.

وی افزود: برای توسعه بخش کشاورزی، احداث کانال آبیاری عمومی روستایی، توسعه زیرساخت گلخانه‌ای روستای شورچه، لایروبی کانال‌ها و قنوات، ۸۸ میلیارد ریال اختصاص یافت.
فرماندار کنگاور با بیان اینکه ۶۳ میلیاردریال برای تامین ونگهداری از راهها و احداث راه روستایی اختصاص یافت، اضافه کرد: برای ایجاد مسیرهای دسترسی عشایر، تامین آب و پشتیبانی سوخت آنها نیز ۱۰ میلیاردریال در نظر گرفته شده است.
صادقی با یادآوری مشکل نبود آب شرب در روستاهای قزوینه، توشمالان و قاسم‌آباد که نارضایتی‌ مردمی به وجود آورده است، اظهار کرد: برای رفع نگرانی مردم ۳۰ میلیارد ریال برای احداث مجتمع آبرسانی به روستاهای مذکور و ۲۰ میلیاردریال برای رفع مشکل آب روستاهای شکرآب و همیانک در بخش مرکزی کنگاور مصوب شده است.
او در ادامه احداث ایستگاه تبدیل آنالوگ به دیجیتال برای پوشش کامل برنامه‌های تلویزینی و توسعه نقاط فاقد پوشش با اعتبار ۱۰ میلیاردریال را از دیگر مصوبات جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کنگاور عنوان کرد.
وی همچنین با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای توسعه مجموعه ورزشی قلیوند، ۵۰ میلیاردریال برای عمران شهر کنگاور، ۳۰ میلیاردریال عمران شهر گودین از مسئولین ادارات خواست تا در پیگیری شروع عملیات پروژه ها، برگزاری در اسرع وقت مناقصه ها و پیشرفت کار با توجه به محدودیت اقلیمی بکوشند.
صادقی یادآور شد: فصل کاری در شهرستان کنگاور کوتاه است لذا مدیران با درایت خود بایستی زمینه جذب اعتبارات پیش بینی شده را فراهم کنند.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قراردارد که بالغ بر ۸۵ هزار نفر جمعیت برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha