۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۱
کد خبر: 85552634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱۵ پروانه تولید صنایع دستی در فارس صادر شد

۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۱
کد خبر: 85552634
۲۱۵ پروانه تولید صنایع دستی در فارس صادر شد

شیراز- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: در سه ماه نخست ۱۴۰۳ تعداد ۲۰۴ کارت پروانه تولید انفرادی و ۱۱ کارت پروانه تولید کارگاهی صادر یا تمدید شد و آموزش علاقمندان نیز در ۲۸ رشته ادامه یافت.

به گزارش ایرنا، محمد ثابت اقلیدی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت ۳۵۴ مورد کارت شناسایی و ۱۱۰ کارت منزلت نیز برای هنرمندان و فعالان پیشکسوت صنایع دستی صادر شد.

وی ادامه داد: در سه ماه نخست ۱۴۰۳ اقدامات لازم برای بیمه ۵۵۲ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی فارس انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اظهار کرد: کلاسهای آموزشی صنایع دستی با هدف صیانت از ارزش‌های والای فرهنگی - هنری و توسعه از سوی ترویج هنرهای سنتی و صنایع‌دستی فارس این اداره‌کل در دستور کار قرار دارد.

۲۱۴ پروانه تولید صنایع دستی در فارس صادر شد

آموزش ۴۵۲ هنرجوی صنایع دستی در فارس

ثابت اقلیدی اعلام کرد: بهار امسال ۴۵۲ نفر هنرجو در ۲۸ صنایع‌دستی آموزش دیدند و برپایی این کلاسها تداوم دارد.

وی عنوان کرد: دوره‌های آموزشی امسال در رشته‌هایی چون گلیم‌بافی، نگارگری، خاتم‌کاری، ساخت سازهای سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، سراجی سنتی، معرق چوب منبت چوب، مشبک چوب، خراطی و رودوزی سنتی برگزار شد.

ثابت اقلیدی افزود: تعداد گواهینامه‌های صادرشده از کلاس‌های آموزشی هم به ۱۵۰ مورد می‌رسد که در شهرستان‌هایی چون شیراز، داراب، جهرم و اوز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت مستندسازی و ساخت ۶ فیلم در رشته‌های جوک کاری، منبت، خاتم، مسگری، قلم‌زنی دست‌بافت‌ها گلیم‌بافی و برپایی ۱۳ نشست کارگاه آموزشی و همایش و سمینار از از دیگر اقدامات سه ماه نخست این اداره‌کل در عرصه صنایع‌دستی است.

وی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی در ترویج و توسعه هنرهای سنتی فارس ضروری است و به این منظور این بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها به‌صورت فصلی و مناسبتی در شهرستان‌های استان برپا می‌شود.

ثابت اقلیدی گفت: به عنوان نمونه می‌توان به برپایی ۳۷ نمایشگاه دائمی و ۴۰ نمایشگاه موقت نوروزی اشاره کرد و در این ایام ۴۶ کارگاه فعال نیز به اجرای برنامه کارگاه گردی پیوستند.

وی اضافه کرد: در این مدت پنج ورک شاپ و نمایشگاه صنایع‌دستی در اماکن تاریخی مانند عمارت کلاه‌فرنگی، سعدیه و حافظیه برگزار شد و نمایشگاه و بازارچه‌ محصولات ۱۶ شهر روستای جهانی صنایع دستی کشور در قالب ۱۶ غرفه در محور ورودی باغ تاریخی عفیف‌آباد برپا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha