شمار مراکز مداخله‌گر سلامت پوست و مو در خراسان رضوی ۱۰ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر اعتبار بخشی و نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار مراکز مداخله‌گر سلامت حوزه پوست و مو در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافت.

سید کاظم غفاریان روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در چهار ماهه نخست امسال ۴۵ مرکز غیرمجاز مداخله‌گر سلامت در بخش پوست و مو در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به همت کارگروه مداخله‌گران سلامت مهر و موم و تمامی موارد به مراجع قضایی برای رسیدگی و برخورد ارجاع شد که ۹۰ درصد این مراکز مداخله‌گر در شهر مشهد و بقیه در دیگر شهرستان‌های تابعه این دانشگاه بوده است.

وی ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته تعداد مراکز غیرمجاز مداخله‌گر سلامت در حیطه پوست و مو در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که مهر و موم شدند ۴۱ مورد بود.

مدیر اعتبار بخشی و نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که مداخله‌گران سلامت بدون داشتن مدرک تخصصی معتبر خدمات پوست و مو به مراجعان ارائه می کردند گفت: از عموم مردم می خواهیم در زمان مراجعه به این مراکز در خصوص پروانه صلاحیت پزشکی اطمینان حاصل کنند.

غفاریان افزود: پاسخگویی به تمامی استعلامات پرسنلی شاغل در مراکز و موسسات ارجاعی از طرف واحد اعتباربخشی در سامانه جامع نظارت و کارتابل صورت گرفته است و از ابتدای امسال تا کنون ۱۰۱ بازدید پیرو گزارشهای مردمی در سامانه‌ ۱۹۰ برای شناسایی و برخورد با متخلفان و مداخله‌گران سلامت انجام شده است.

وی با اشاره به این که ۵۱۰ مورد شکایت در سامانه ۱۹۰ در حوزه درمان ثبت شده است که از این تعداد ۹۷ مورد رسیدگی و منجر به پاسخگویی و بارگزاری در سامانه ۱۹۰ شده و بقیه موارد در دست اقدام است.

مدیر اعتبار بخشی و نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رسیدگی ۱۰۰ درصدی به ۸۳ مورد شکایت ثبت شده در سامانه جامع نظارت، پاسخ به تمامی استعلامات ارسالی از مراجع قضایی و کلانتری‌های شهر و نظارت بر عملکرد کارشناسان نظارت بر درمان شهرستانهای تابعه، از اقدامات مدیریت نظارت بر درمان در حوزه رسیدگی به شکایات به شمار می‌رود.

غفاریان افزود: به عموم مردم توصیه می‌شود در صورت مشاهده مداخله‌گری در امر درمان توسطه افراد فاقد صلاحیت با تماس از طریق شماره ۱۹۰ موارد را اعلام کنند تا پیگیری و رسیدگی انجام شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و نیشابور و دانشکده‌ پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha