۹ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۹
کد خبرنگار: 858
کد خبر: 85552725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: شهدا سفیران مکتب عزت، آزادگی و کرامت حسینی هستند

رشت – ایرنا - استاندار گیلان در دیدار با خانواده شهید«رضا کیانی» که به تازگی از طریق آزمایش دی ان ای (DNA) هویت وی مشخص شده است گفت: شهدا سفیران و بهترین مبلغان مکتب عزت، آزادگی و کرامت امام حسین (ع) در جامعه هستند.

به گزارش ایرنا، «اسداالله عباسی» روز سه شنبه در این دیدار که در محل پادگان منجیل برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید گرانقدر افزود: شهدا شاگرد اول های مکتب حسینی هستند و وجودشان در هر قطعه از خاک این سرزمین برکت، مایه عزت و سرافرازی ماست.

وی بیان کرد: شهید گرانقدر رضا کیانی هم که سال‌ها پیش در محل بوستان ساحلی منجیل و خطه گیلان به خاک سپرده شده است، مایه افتخار و مباهات ماست او فرزند ایران است و ما گیلانی ها به میزبانی از این شهید عزیز سمیرمی افتخار می‌کنیم و حضور او در این خطه توفیق و سعادتی برای ماست و امیدواریم همچون گذشته بتوانیم به عنوان خادمان این شهید امانتدار خوبی باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه این شهید عزیز در دامن پدر و مادری حسینی تربیت یافت و در مسیر سیدالشهدا حرکت کرد و به شهادت رسید، اظهار کرد: امروز مردم خود را مدیون کسانی می‌دانند که بزرگترین سرمایه زندگی خود یعنی جانشان را فدای عزت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور کردند.
عباسی با تاکید بر لزوم استمرار راه شهدا اظهار کرد: با حضور شهدا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تداوم می‌یابد.

شهید رضا کیانی فرزند فیروز تیرماه سال ۱۳۴۹ در شهر حنا از توابع شهرستان سمیرم استان اصفهان چشم به جهان گشود. او از سربازان بسیجی تیپ قمربنی هاشم بود که ۲۱ دی سال ۱۳۶۵ در ۱۶ سالگی در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید.

این شهید گرانقدر در سال‌های گذشته وقتی هویت وی مشخص نبود به گیلان منتقل و در منجیل به خاک سپرده شد و اخیرا از طریق آزمایشات DNA هویتش مشخص شد و خانواده وی در غیاب پدر و مادرش که درگذشته‌اند بر مزار این شهید گرانقدر دفاع مقدس حاضر شدند.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان رودبار با حضور در منزل شهیدان درویشوند، با مادر و خانواده معظم این شهیدان والامقام دیدار و گفت و گو کرد.

وی گفت: هر یک از شهدا ویژگی‌های خاصی داشتند و منشأ اثر بودند.

عباسی تصریح کرد: ثبت و ضبط خاطرات شفاهی والدین شهدا ضرورت دارد و وظیفه داریم چهره این شهدا را برای آیندگان تبیین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهدا به ما نیازی ندارند بلکه جامعه به اینکه الگوهای مقدس خود را به درستی بشناسد به آنها نیاز دارد و امیدواریم با همکاری دولت و مجلس خاطرات شهدا تدوین و منتشر شود.

«پرویز درویشوند» سال ۱۳۶۴ در عملیات «والفجر ۸» منطقه «فاو» بر اثر تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید و سردار شهید «هدایت درویشوند» نیز با سمت فرمانده سپاه «رودبار»، سال ۱۳۹۰ در مسیر برگشت از «سامرا» در حادثه تروریستی به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha