آتش‌سوزی عمدی اراضی شالیزاری ۲ کشاورز آملی را روانه زندان کرد

ساری-ایرنا- روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان مازندران از دستگیری ۲ کشاورز در آمل به جرم آتش زدن کاه و کلش و معرفی آنها به مراجع قضایی خبرداد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست مازندران، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آمل ۲ متخلف را به جرم آتش زدن کاه وکلش دستگیرو همچنین ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بابلسر و فریدونکنار به کشاورزانی که قصد آتش زدن کاه و کلش را داشتند، تذکر دادند.

براساس این گزارش، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آمل حین گشت وکنترل در منطقه دشتسر ۲ کشاورز را به علت آتش زدن کاه و کلش دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند، همچنین به هفت کشاورز که قصد آتش زدن کاه و کلش را داشتند، تذکر دادند.

در فریدونکنار ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان طی گشت و کنترل درحوزه استحفاظی به کشاورزانی که قصد آتش زدن کاه و کلش را داشتند، تذکر دادند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست بابلسر حین پایش اراضی شالیزاری در منطقه اجاکسر و اناری به کشاورزانی که اقدام به آتش زدن کاه وکلش کردند، تذکر و باهمکاری ماموران حفاظت محیط زیست و کشاورزان آتش سوزی در این اراضی مهار شد.

محیط بانان ادارات حفاظت محیط زیست آمل، فریدونکنار و بابلسر با حضور در مزارع شالیزاری به کشاورزان در خصوص عدم آتش زدن کاه و کلش، مضرات آن و نکات زیست محیطی در این خصو ص را آموزش دادند.

آتش زدن کاه و کلش بعد از برداشت طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۲۰ قانون هوای پاک ممنوع بوده و جرم تلقی شده و متخلفین به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

مازندران با داشتن ۴۶۰ هزار هکتار زمین‌های زراعی و باغی سالانه ۷۲ نوع محصول کشاورزی را تولید می‌کند. تولید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنج، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات و انواع محصولات باغی در مازندران سبب شده که این استان به عنوان قطب تولید محصولات باغی و کشاورزی کشور همواره مورد توجه باشد.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون ۶۰۰ هزارتن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود. استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha