نرخ خدمات حمل و نقل اربعین در خراسان جنوبی مشخص شد

بیرجند - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از تعیین نرخ‌های حمل و نقل زائران اربعین پس از بررسی‌های کارشناسی و جلسات متعدد با اصناف خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، علی اکبر مزیدی روز سه شنبه اظهار کرد: با توجه به افزایش پیش‌بینی شده‌ ۱۰ درصدی متقاضیان نسبت به سال گذشته، این اداره کل آمادگی لازم را برای جابه‌جایی زائران فراهم کرده است.

وی افزود: نظارت‌های مستمر بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل، رانندگان و ناوگان در ایام اربعین به منظور تضمین کیفیت خدمات انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: براساس آمار سال گذشته بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر در قالب ۴۵۱ سفر (رفت و برگشت) زائران و خادمان از خراسان جنوبی به مرزهای هدف همچنین ۱۵۲ دستگاه ناوگان باری برای جابه‌جایی مواکب و تجهیزات به صورت رایگان به مرزهای عراق اعزام شدند.

وی اظهار کرد: نرخ‌های حمل و نقل در سال جاری پس از بررسی‌های کارشناسی و جلسات متعدد با اصناف تعیین شده و هرگونه قرارداد خارج از نرخ مصوب، تخلف محسوب می‌شود.

مزیدی گفت: کاروان‌های اربعین موظف هستند قراردادهای خود را به صورت رفت و برگشت و با تایید انجمن‌های مسافربری منعقد کنند.

وی افزود: زائران در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ اطلاع دهند، تعدادی از همکاران این اداره کل نیز در مرز مستقر خواهند شد تا به زائران خدمات‌رسانی کنند.

پیش از این مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اعلام کرد: جلسه استانی برای قیمت اتوبوس‌ها برگزار شد و قیمت مصوب اتوبوس معمولی ۴۴ صندلی از بیرجند تا مرز مهران برای یک نفر ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تعیین شده که بلیط رفت و برگشت ۲۷ میلیون ریال می‌شود.

اسدالله جلال‌زاده افزود: بلیط اتوبوس‌های وی‌ آی‌ پی ۲۵ نفره برای هر نفر در هر نوبت ۲۳ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال تعیین شده که بلیط رفت و برگشت ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال می‌شود.

وی گفت: زائران حتما بلیط رفت و برگشت تهیه کنند تا در زمان برگشت سرگردانی کمتری در مرز داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: از روز شنبه ششم مرداد پیش فروش بلیط‌های اتوبوس برای متقاضیان در سامانه «پایانه دات آی آر» و «دات کام» آغاز شد.

همزمان با سراسر کشور، پیش‌ فروش بلیت اتوبوس برای زائران اربعین حسینی در استان خراسان جنوبی نیز آغاز شد و زائران می‌توانند از طریق وب‌سایت‌های فروش بلیت شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان به نشانی www.payaneha.ir و www.payaneha.com نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha