کیهانی: کشتی‌گیران با بالاترین آمادگی راهی پاریس می‌شوند

تهران- ایرنا- عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی توضیحاتی در خصوص میزان سلامت و آمادگی جسمانی ملی‌پوشان در آستانه حضور در بازی‌های المپیک پاریس ارائه کرد.

سهراب کیهانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص اخبار مصدومیت امیرحسین زارع اظهار داشت: کسانی که در کشتی هستند و آشنایی با تمرینات سخت این رشته دارند به خوبی می‌دانند که کشتی‌گیران در بیشتر مواقع با مصدومیت‌های جزئی دست به گریبانند. زارع نیز یک مصدومیت جزئی داشت اما زیاد مهم نیست. به مردم قول می‌دهم که زارع در پاریس قدرتمندتر از هر دوره‌ای ظاهر خواهد شد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی با بیان اینکه سلامت ملی‌پوشان اولویت فدراسیون و کادر فنی است، اظهار داشت: به صورت مستمر سلامت این قهرمانان را پایش می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد که یک مصدومیت جزئی به مشکل بزرگی برای قهرمانان تبدیل شود. چند وقت پیش هم امین میرزازاده مصدومیت جزئی داشت اما وی اکنون با اقتدار در حال تمرین است. دیگر ملی‌پوشان نیز مشکل خاصی ندارند.

کیهانی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تمرینات یزدانی گفت: این قهرمان بزرگ کشتی ایران هیچ مشکلی از لحاظ تمرینی ندارد. در چند سال گذشته شاهد تمرینات یزدانی بودم و باید بگویم که میزان آمادگی حسن در سطح مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو است. امیدوارم وی و دیگر ملی‌پوشان بهترین نتیجه را برای کاروان ایران رقم بزنند.

او با بیان اینکه مردم نگران سلامت قهرمانان خود نباشند گفت: تلاش فدراسیون، کادر فنی تیم‌های تیم ملی موجب شده تا کشتی‌گیران با بالاترین میزان آمادگی و انگیزه راهی پاریس شوند.

مسابقات کشتی سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک از روز ۱۵ تا ۲۱ مردادماه در سالن «شامپ دِ مارس آرنا» برگزار خواهد شد. مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی نخستین گوش‌ شکسته ایرانی است که ۱۵ مرداد به روی تشک می‌رود. در این روز همچنین امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم پیکار خواهد کرد.

مسابقات کشتی فرنگی روز ۱۷ مرداد به پایان خواهد رسید. در روز ۱۸ مرداد رقابت‌های کشتی آزاد پیگیری خواهد شد که حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم اولین نماینده ایران در آن کارزار است.

تیم ملی کشتی فرنگی جمعه این هفته راهی پاریس خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha