قشم نگینی درخشان از فعالیت های شیلاتی است

قشم - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه سرمایه گذاری های شیلاتی زمینه ساز امنیت شغلی و اجتماعی برای آینده طلایی آبزی پروری است، گفت: قشم به عنوان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس نگینی درخشان از انجام فعالیت های صنایع شیلاتی است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، این مطلب را احسان کامرانی روز سه شنبه در بازدید از مرکز تکثیر میگوی مروارید شکیل جزیره قشم عنوان و با اشاره به ظرفیت های خوب استان هرمزگان در حوزه های صیادی و آبزی پروری اظهار کرد: این مرکز یکی از واحدهای موفق شیلاتی در زمینه تکثیر میگو در کشور است که به خوبی توسط صیادان استان راه اندازی و در حال تولید است.

وی با اشاره به حجم سرمایه گذاری های انجام شده شیلاتی در شهرستان قشم گفت: این سرمایه گذاری توانسته به خوبی زمینه ساز امنیت اجتماعی، شغلی، رونق اقتصادی و تثبیت جمعیت روستایی و ساحل نشینان شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان آینده ای درخشان برای آبزی پروری در استان پیش بینی کرد و افزود : ورود صیادان به حوزه آبزی پروری نقش مهمی در موفقیت چرخه های شیلاتی و به ویژه آبزی پروری دارد.

 قشم نگینی درخشان از فعالیت های شیلاتی است

کامرانی در بازدید از بندر صیادی باسعیدو جزیره قشم با اشاره به اهمیت و جایگاه این بندر گفت: در حوزه خدمات صیادی و بنادر صیادی اقدامات بسیار خوبی در این بندر صیادی صورت گرفته است.

وی با اشاره به ساخت بنادر صیادی و موج شکن های مردمی در طول نوار ساحلی استان هرمزگان گفت: یکی از دستگاه‌های که بیشترین زیرساخت برای ارایه خدمات در این مناطق ایجاد کرده است شیلات است که جای تقدیر و تشکر دارد.

در ادامه این بازدید مدیرکل شیلات استان هرمزگان با اشاره به وجود چندین مرکز تکثیر میگو و ماهی در جزیره قشم و اهمیت این مراکز در تولید لار میگو و ماهی در استان گفت: در جزیره قشم سرمایه گذاری بسیار مناسبی در این زمینه انجام شده است.

مسعود بارانی اظهار کرد: شرکت مروارید شکیل قشم برخواسته از جامعه صیادی است و توانسته با حرکت در مسیر آبزی پروری چرخه و زنجیره کامل تکثیر و پرورش میگو را در جزیره قشم رقم بزند.

وی تصریح کرد: این مرکز ظرفیت تولید ۳۰۰ میلیون قطعه لارو را دارد که بالغ بر ۲۰۰ میلیون قطعه در سال جاری تولید کرده است.

مدیر کل شیلات استان هرمزگان افزود: این مرکز باعث اشتغالزایی ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شده است و در تثبیت جمعیت و ایجاد امنیت نقش اساسی دارد.

وی در ادامه بازدید از بندر صیادی با سعیدو جزیره قشم بیان کرد: در این جزیره بنادر و موج شکن های متعددی ایجاد شده که یکی از پر رونق ترین بنادر بندر باسعیدو است.

بارانی اعلام کرد: این بندر صیادی با تعداد ۱۰۲ قایق و ۱۰۵ لنج صیادی، بیش از هزار و ۶۰۰ نفر صیاد را تحت پوشش قرار داده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha