۱۵ دستگاه خودرو به ناوگان جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزوده شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری از تجهیز ناوگان خودروی این جمعیت به ۱۵دستگاه خودروی آمبولانس و امدادی جدید خبر داد.

مسعود مثنوی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد خودرو ۱۰ دستگاه خودروی نجات و پنج دستگاه آمبولانس است که از محل اعتبارات ملی جمعیت هلال احمر خریداری شده است.

وی با اشاره به توسعه تجهیزات امداد جاده‌ای و ارتباطات رادیویی برای پایگاه‌های جمعیت هلال احمر، گفت: برای خریداری این تجهیزات از محل اعتبارات سفر استانی رییس جمهور شهید و هیات دولت و خودروهای امداد و نجات از محل اعتبارات ملی جمعیت هلال احمر بیش از ۲ هزار میلیارد هزینه شده است.

مثنوی افزود: با توجه به اینکه تاکنون ۳۴ دستگاه خودروی امدادی و آمبولانس در این جمعیت فعال است که عمر خودروهای امدادی و آمبولانس‌های این جمعیت بالا هستند و تعدادی از این خودروها از رده خارج هستند.

وی با اشاره به اینکه در نیمه اول سالجاری یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی امدادی و آمبولانس جدید در سطح کشور به ناوگان این جمعیت افزوده می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود در این مرحله نیز تعدادی خودرو به ناوگان استان افزوده شود تا تمام پایگاه‌های امدادی استان به ناوگان جدید مجهز شود.

مثنوی اظهار داشت: خودروهای اختصاص داده شده با اولویت شرایط پایگاه‌های امدادی از جمله وضعیت حادثه‌خیزی پایگاه‌ها و همچنین وضعیت خودروی پایگاه‌ها توزیع می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۴ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و کوهستان، ۱۴۷ خانه هلال و ۳۴۷ کانون هلال و یک باب داروخانه در استان فعال است، ۶۵ هزار نفر عضو جمعیت هلال احمر است که ۴۰ هزار نفر از این تعداد اعضای جوان ۲۴ هزار نفر عضو خانه‌های هلال و داوطلب هستند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون عملیات پایگاه امداد جاده‌ای پل زمانخان سامان و پایگاه امداد جاده‌ای طاقانک و پایگاه امداد جاده‌ای صمصامی کوهرنگ از سال گذشته آغاز شد و تا پایان سالجاری به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۱۸ طرح عمرانی شامل پایگاه ثابت، انبار در استان در دست احداث است که تکمیل انبارهای امدادی و چندمنظوره شهرستان‌های تازه تاسیس اردل و لردگان، تکمیل، بهسازی و تعمیرات پایگاه‌های امداد جاده‌ای سراسر استان و تکمیل آشیانه پایگاه امداد هوایی استان از طرح‌های عمرانی در دست اجرا در سطح استان است.

مثنوی افزود: اجرای عملیات پایگاه امداد جاده‌ای پل زمانخان سامان و پایگاه امداد جاده‌ای طاقانک و پایگاه امداد جاده‌ای صمصامی کوهرنگ از سال گذشته در سطح استان آغاز شد و تا پایان سالجاری به اتمام خواهد رسید.

چهارمحال و بختیاری دبیرخانه سی امین دوره مسابقات "رفاقت مهر"

۱۵ دستگاه خودرو به ناوگان جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزوده شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان به عنوان دبیرخانه سی امین دوره مسابقات ملی "رفاقت مهر" انتخاب شد گفت: این مسابقات بعد از وقفه چند ساله امسال همزمان با ۱۳ و ۱۴ آبانماه روز دانش‌آموز و روز جوانان جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود.

مثنوی افزود: این مسابقات به یاد دانش‌آموز شهید "علی لندی" که از جان خود برای نجات جان ۲ خانم گذشت، با رویکرد استعدادیابی جوانان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات رفاقت مهر یکی از فعالیت‌های تربیتی و آموزشی این جمعیت برای اعضای جوان عضو جمعیت هلال احمر است گفت: در این دوره از مسابقات جوانان عضو جمعیت هلال احمر سراسر کشور در ۲ گروه دختران و پسران در رشته‌های مختلفی از جمله چادر زنی، کمک‌های اولیه، حمل تخصصی مصدوم، اسکان اضطراری، مسابقات امدادی، زبان انگلیسی و مسابقات فرهنگی‌ و هنری به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته وی، این مسابقات با هدف ایجاد زمینه‌های دوستی و مهربانی، پرورش روحیه تلاش، سازندگی، تعاون، تعهد و کاردسته جمعی، شناخت استعدادهای بالقوه و تقویت انگیزه‌های اعضا، ایمان، معرفت، دین و ترویج فرهنگ و تمدن اصیل، پرورش روحیه مسئولیت‌پذیری، تعامل و همدلی و آشنایی با حوزه‌های امدادی، بشردوستانه و معنوی است.

به گزارش ایرنا، پارسال امدادگران جمعیت هلال احمر استان به ۷۸۰ حادثه امدادرسانی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha