۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85552852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس جدید دادگستری دزفول معرفی شد

۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳
کد خبر: 85552852
رییس جدید دادگستری دزفول معرفی شد

دزفول- ایرنا- مصطفی آباد روز سه شنبه در آیینی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی به عنوان رییس جدید دادگستری دزفول معرفی و از زحمات فیصل مزرعه رییس پیشین دادگستری این شهرستان قدردانی شد.

به گزارش ایرنا،‌ امام جمعه دزفول در این آیین گفت: توانمندی در حل مسایل قضایی، سعه صدر و پیگیری برای حل مسایل شهرستان از جمله ویژگی‌های بارز فیصل مزرعه رییس سابق دادگستری دزفول بود.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور، بسط عدالت را مهمترین وظیفه دستگاه قضایی دانست و افزود: مقدم شمردن منافع جامعه بر منافع شخصی و مطالبه عدالت از جمله الزام‌های اقامه قسط در جامعه است.

وی ایجاد عدالت را امری جمعی دانست و اظهارکرد: رییس قوه قضاییه دارای روحیه بسیجی و عدالت گستر است و امروز مسوولیت ریاست دادگستری دزفول به فردی سپرده می‌شود که بسیجی و جانباز و از افتخارات دستگاه قضایی است.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های کم نظیر است، گفت: انتظار از ریاست دادگستری جدید دزفول تلاش شبانه روزی و جهادی برای بسط قسط و عدالت و دفاع از حقوق مردم در این شهرستان است.

وی افزود: مشکلات قضایی پیچیده و فراوانی در دزفول وجود دارد که امیدواریم در دوره جدید این مسایل رفع شوند.

رییس جدید دادگستری دزفول معرفی شد

بسط عدالت وظیفه‌ای همگانی است

فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز در این آیین با قدردانی از زحمات فیصل مزرعه رییس سابق دادگستری دزفول گفت: مزرعه در طول خدمت خود در دزفول دلسوزانه به مردم خدمت کرد و قاضی صادق و امینی بود.

علیرضا خردمند افزود: رییس پیشین دادگستری دزفول در ۲ سال فعالیت خود در این شهرستان خدمات گسترده‌ای ارایه کرد و در گره گشایی از مسایل شهرستان پیش قدم بود.

وی خدمت به مردم انقلابی و ولایتمدار دزفول را افتخاری بزرگ دانست و ادامه داد: رییس جدید دادگستری دزفول از جمله افراد با تجربه قضایی و از یادگاران دفاع مقدس بود که در طول دوران مدیریتی خود خدمات گسترده‌ای در شهرستان‌های مختلف ثبت کرد.

فرماندار ویژه دزفول گفت: کمک به دستگاه قضایی برای خدمت به مردم و بسط عدالت وظیفه‌ای همگانی است.

رییس جدید دادگستری دزفول معرفی شد

بیش از ۱۲ هزار پرونده طی ۲ سال اخیر در دزفول به صلح و سازش ختم شد

رییس پیشین دادگستری دزفول نیز در این آیین گفت: آرامش در دادگستری، دوری از حواشی و ایجاد وفاق و آرامش میان مجموعه دادگستری حلقه مفقوده دادگستری دزفول بود که در این ۲ سال، تلاش شد این آرامش بر دادگستری حاکم شود.

فیصل مزرعه، اجرای عدالت و خدمتگزاری به مردم را اولویت‌های خود در دادگستری دزفول برشمرد و افزود: مردم داری، خدمت به مردم و تکریم ارباب رجوع در دادگستری دزفول موجب شد تا براساس پایش‌های انجام شده، طی سه ماهه امسال ۶۴ درصد رضایتمندی از دادگستری دزفول ثبت شود.

وی با بیان اینکه استقلال در تصمیمات قضایی در این مدت به عنوان اولویت دنبال شد، ادامه داد: عملکرد شورای حل اختلاف دزفول در ۲ سال اخیر در خوزستان بی‌نظیر بود.

رییس پیشین دادگستری دزفول تاکید کرد: ۴۳ هزار و ۶۷۰ پرونده طی ۲ سال اخیر وارد شورای حل اختلاف دزفول شد که از این تعداد، ۱۲ هزار و ۷۵۷ پرونده شامل ۳۱ پرونده قتل مختومه شد.

وی افزود: ایجاد دادگاه بخش سردشت ۱۱ سال پیش تصویب شد ولی عملیاتی نشده بود که با کمک مردم و مسوولان محلی، این دادگاه در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد و نقش تاثیرگذاری در ارتقای رضایتمندی مردم آن بخش داشت.

مزرعه با اشاره به ظرفیت‌های خوب دزفول گفت: ایجاد دادگاه بخش صفی آباد با کمک مسوولان شهرستان از دیگر اقدام‌هایی بود که در راستای بسط عدالت در این شهرستان طی ۲ سال اخیر انجام شد.

وی افزود: دزفول شهر ظرفیت‌های کم نظیر فرهنگی و تمدنی است که خدمت به مردم این شهر برای من افتخار بود.

رییس پیشین دادگستری دزفول گفت: ریاست دادگستری دزفول امانتی بود که ۲ سال به من داده شد و خداوند را شاکرم که در این مدت تمام توان خود را برای پاسداری از این امانت به کار گرفتم.

رییس جدید دادگستری دزفول معرفی شد

حل مشکل گلباران اولویت رییس جدید دادگستری دزفول

رییس جدید دادگستری دزفول نیز در این آیین با بیان اینکه توفیق خدمت به مردم دزفول افتخاری بزرگ است، گفت: قوه قضاییه، ‌قوه‌ای مستقل و مسوول تحقق عدالت در جامعه است.

مصطفی آباد افزود: قوه قضاییه در نظام مقدس اسلامی یکی از نهادهای حکومتی است که در کنار قوه‌های مقننه و مجریه برای تضمین حقوق فردی و اجتماعی ‌و تحقق صلح و امنیت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه وظایف قوه قضاییه در قانون اساسی تصریح شده است، بیان کرد: احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، نظارت بر حسن اجرای قوانین، کشف جرم و اجرای حدود و مقررات جزایی اسلام و همچنین پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان از جمله وظایف قوه قضاییه است.

رییس جدید دادگستری دزفول گفت: اجرای سند تحول قضایی و پیگیری مسایل شهرستان با توجه به وظایف ذاتی دادگستری اولویت‌های من در دزفول است.

وی افزود: پیگیری مسایل و مشکلات مردم از ادارات با همکاری دادستان در قالب تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه، ‌تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرم برای کاهش جرایم در شهرستان، ‌تعامل سازنده با دستگاه‌ها در چارچوب قانون و حفظ استقلال قضایی و همچنین تشکیل میز خدمت در مساجد و اماکن عمومی و دیدارهای مردمی برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها از جمله برنامه‌های من در دادگستری دزفول است.

آباد بیان کرد: پیگیری مسایل شرکت‌های تعطیل و نیمه تعطیل، پیگیری و حل مشکلات مجموعه گلباران با همکاری دادستان از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های من در دزفول است.

رییس جدید دادگستری دزفول معرفی شد

به گزارش ایرنا، مصطفی آباد رییس دادگستری دزفول پیش از این ریاست دادگستری شهرستان شوشتر را به عهده داشته ست.

فیصل مزرعه رییس پیشین دادگستری دزفول نیز اوایل مردادماه جاری طی آیینی به عنوان رییس دادگستری آبادان معارفه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha