نیوزویک: بحران در ارتش آمریکا جدی است

تهران-ایرنا- نشریه «نیوزویک» با اشاره به دروغ پردازی مقامات آمریکایی برای توجیه جنگ‌های خارجی و عدم مشارکت عملی قانونگذاران جنگ‌طلب در جنگ‌هایی که خود ‌آن را تصویب می کنند، نوشت: کاهش اعتماد عمومی آمریکایی ها به ارتش و کم شدن تمایل جوانان آمریکایی برای خدمت در ارتش کشورشان، ‌بحرانی جدی برای آمریکا است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از این رسانه آمریکایی، در ماه دوم سال مالی ۲۰۲۴ (۱۴۰۳)، استخدام فعال در ارتش و نیروی دریایی آمریکا ۳۰ تا ۴۰ درصد از اهداف تعیین شده برای استخدام کمتر بود. همچنین در این دوره زمانی میزان جذب نیروهای ذخایر ارتش، نیروهای ذخیره نیروی دریایی و گارد ملی هوایی ۲۰ درصد کاهش یافت.

این گزارش با اشاره به این که این اعداد نشان دهنده تداوم یک روند تلخ برای ارتش ایالات متحده است، افزود: در طول دهه گذشته، تمایل به خدمت در ارتش آمر یکا از ۱۵ درصد به ۹ درصد کاهش یافته و نسبت آمریکایی‌های در سن استخدام و واجد شرایط برای خدمت از ۳۰ درصد به ۲۳ درصد رسیده است. در حالی که کمتر از ۱ درصد آمریکایی‌ها در خدمت سربازی شرکت می کنند و تعداد کهنه سربازان زنده ممکن است در ۲۵ سال آینده تا ۳۴ درصد کاهش یابد، گسست فزاینده ای بین نیروهای نظامی و جامعه غیرنظامی آمریکا به وجود آمده است.

این مقاله با اشاره به کاهش اعتماد عمومی مردم به نهادهای آمریکایی نوشت: ارتش نیز از این امر مستثنی نیست. اعتماد به ارتش در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد (۶۰ درصد در مقایسه با ۷۳ درصد در پنج سال پیش) و در میان جوانان در سن استخدام، تنها ۴۰ درصد به آن اعتماد قابل توجهی دارند. ایالات متحده علیرغم عملکرد ضعیف در جنگ‌ها، تصویری آسان و کم هزینه از جنگ را به مردم آمریکا ارائه کر ده است. از زمان جنگ جهانی دوم، ایالات متحده جنگ کره را بدون برد و باخت به پایان رسانده، در ویتنام، عراق و افغانستان شکست خورده و تنها در جنگ اول خلیج فارس پیروز شده است. این نتیجه ۱-۳-۱ را نمی توان موفقیت آمیز تلقی کرد.

نیوزویک نوشت: از سال ۱۹۴۹(۱۳۲۷) تا سال ۱۹۷۳(۱۳۵۱)، ایالات متحده ۱۹ پایگاه نظامی و بین سال‌های ۱۹۷۳(۱۳۵۱) و ۲۰۱۲ (۱۳۹۰)، ۱۴۴ پایگاه نظامی در خارج از مرزهای خود مستقر کرد. این روند افزایشی در استقرار پایگاه های نظامی اغلب با بهانه‌های نادرست و تامین مالی پرهزینه بدهی صورت می‌گرفت. این موضوع موجب کاهش اعتماد عمومی شده و به طور همزمان هزینه‌های جنگ را از زندگی آمریکایی‌ها جدا می‌کرد. پس از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ (۱۳۷۹) و حمله به برجهای دوقلو، تقریباً ۴۰ درصد از جنگ‌های تحت رهبری ایالات متحده به جای مالیات یا اوراق قرضه، از طریق استقراض خارجی تأمین مالی شده است.

در بخشی از این مقاله آمده است: در واقع، دولت ایالات متحده از سال ۲۰۰۱ (۱۳۷۹)، علاوه بر ۲ تریلیون دلار هزینه مستقیم جنگ، ۹۲۵ میلیارد دلار هم صرف بازپرداخت بهره صرف کرده است و مردم آمریکا همچنان در حال پرداخت این هزینه ها هستند. اما واقعیت بسیاری از جنگ‌هایی که آمریکا در آن درگیر است، دیگر مردم عمومی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. نیروی نظامی داوطلب این کشور به سرعت در حال کاهش است. این امر ایالات متحده را در برابر دشمنان و متحدانش ضعیف نشان داده و تهدیدی برای امنیت ملی این کشور است. در نتیجه آمریکا درگیر جنگ‌های بی‌پایان شده و همزمان فاقد نیروی انسانی برای دفاع از خود خواهد بود.

نیوزویک در ادامه با اشاره به تمایل دولت ایالات متحده به دروغ پردازی برای توجیه و ادامه جنگ ها نوشت: همواره شرکت در جنگ‌ها محدود به بخش ضعیف جامعه آمریکا بوده که عمدتاً در گروه های اجتماعی-اقتصادی پایین‌تر اجتماع هستند. این قشر با مرگ‌های در صحنه جنگ، خودکشی، جراحات ناتوان‌کننده، بیماری های روحی و روانی و سوء مصرف مواد دست و پنجه نرم می‌کنند. در همین حال، آمریکایی‌های ثروتمندتر، از جمله قانون‌گذاران کنگره و سنا، که با لوایح و قوانین تصویب شده جنگی خود مردان و زنان آمریکایی را به جنگ می‌فرستند، عمدتا از حضور در جنگ ها اجتناب می کنند.

این مقاله در بخش دیگری از این مقاله خدمات اجباری که توسط مالیات دهندگان تامین می شود را در تغییر نحوه رفتار نظامی ایالات متحده موثر دانسته و می نویسد: لازم است بازنمایی از جنگ‌ها که از سوی مقامات آمریکایی ساده، بدون هزینه و موضوعی که باید به سرعت انجام شود توصیف می شود، تغییر یابد. این امر تهدیدهای واقعی علیه ایالات متحده را بیشتر نشان داده و به مردم آمریکا این امکان را می دهد که به طور مؤثرتری از جنگ جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha