سرعت غیرمجاز؛ خط قرمز پلیس در ایام اربعین/۲۵ تا ۲۷ مرداد پیک سفر اربعین

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه خط قرمز پلیس در ایام اربعین تخلفات حادثه‌ساز به خصوص سرعت غیرمجاز است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۵، ۲۶ و ۲۷ مرداد پیک رفت زائران اربعین و ۵، ۶ و ۷ شهریور پیک بازگشت زوار باشد.  

سردار سید تیمور حسینی روز سه شنبه در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی سال ۱۴۰۳ درباره هماهنگی اقدامات طرح ترافیکی اربعین حسینی (ع) سال ۱۴۰۳ و مدیریت سفرهای شهریور اظهار داشت: مهم‌ترین هدف ایمنی زائران در مراسم بزرگ اربعین است و باید همه دستگاه‌ها در این مسیر برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ هزار نفر در قالب دستگاه‌های مختلف و ۱۲ هزار نیروی پلیس به شکل شبانه‌روزی در مسیر مرزهای ۶ گانه در این ایام خدمت‌رسانی خواهند کرد.

به گفته رئیس پلیس راهور از هموطنان خواست قبل از سفر اطلاعات خود را در سامانه سما درج کنند زیرا دریافت اطلاعات مهم‌ترین اصل در برنامه‌ریزی مراسم اربعین است.

سردار حسینی تاکید کرد: از استانداران در استان‌های مرزی و متبط با اربعین انتظار داریم تمهیدات لازم را در مبادی مرزی و مسیرها اندیشیده و به خصوص در حوزه پارکینگ‌ها ساماندهی مناسب انجام دهند.

وی یادآور شد: آمارهای سال گذشته نشان دهنده مراجعه سه میلیون هموطن برای شرکت در پیاده روی اربعین است و امسال پیش بینی می شود این عدد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی داشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: توصیه ما این است که هموطنان در حد مقدور از وسیله شخصی استفاده کنند تا با مشکل بازگشت مواجه نشوند.

سردار حسینی افزود: بخش تاکسی‌های اینترنتی هم از دیگر حوزه‌های قابل اتکا در اربعین است اما باید خودروهای تاکسی‌های اینترنتی استاندارد و ایمن باشند.

وی به تردد شبانه در مسیر اربعین اشاره کرد و گفت: دستگاه های مربوطه مانند پلیس، امداد و اورژانس باید با آمادگی کامل در مبادی شهری و بین شهری حاضر باشند.

رئیس پلیس راهور فراجا از مسئولان ساماندهی موکب‌ها خواست که در طول مسیر نیز به استقرار موکب ها بپردازند ‌و فقط به تمرکز موکب ها در نقاط صفر مرزی در خاک عراق نپردازند.

سردار حسینی تصریح کرد: خط قرمز پلیس در ایام اربعین تخلف حادثه‌ساز به خصوص سرعت غیرمجاز است و باید تمامی سرعت‌ها در محورهای مواصلاتی رصد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha