۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85552916
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۳۹ درصدی چرای غیرمجاز دام در عرصه‌های منابع طبیعی گلستان
عکس آرشیو است

گرگان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: چرای غیرمجاز دام در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان امسال به دلیل حضور شبانه روزی جنگلبانان ۳۹ درصد کاهش یافته است.

عیسی گلبینی مفرد روز سه‌شنبه به‌مناسبت گرامیداشت ۹ مرداد روز جنگلبان به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۴ فقره چرای غیرمجاز با ورود هشت هزار و ۷۲۲ راس دام در گلستان تشکیل شد که بیشترین پرونده تخلف در شهرستان‌های کلاله، گنبدکاووس، کردکوی و علی آبادکتول بود.

وی از تشکیل ۱۰۵ پرونده قطع درختان برای ۴۶۳ اصله از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: از لحاظ تعداد پرونده و اصله درخت نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۳۱ و ۵۷ درصد کاهش دارد.

وی ادامه داد: پرونده‌های بوته کنی نیز ۲ مورد با ۱۵۰ عدد در مینودشت در سال جاری بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ پرونده ۵۰ درصد و از لحاظ تعداد بوته ۷۵ درصد کاهش دارد.

به گفته گلبینی مفرد، در مدت مشابه سال قبل چهار پرونده بوته کنی شامل ۲ مورد در مینودشت، یک مورد در گرگان و یک مورد در مراوه تپه ثبت شده است.

وی در حوزه زغال مکشوفه افزود: از ابتدای امسال پنج مورد با ۱۵۵ باب کوره زغال از سوی ماموران یگان حفاظت این اداره کل در گلستان کشف شد در حالی که در مدت مشابه سال قبل موردی نداشته‌ایم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در خصوص کشفیات در حوزه چوب، هیزم، زغال، محصول و بوته در سال جاری، خاطر نشان کرد: امسال ۱۳۹ فقره پرونده در آق قلا، مراوه‌تپه و گمیشان تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد کاهش دارد.

به گفته وی بیشترین پرونده تشکیل شده در حوزه کشفیات به ترتیب مربوط به گرگان ۳۰ مورد، بندرگز ۲۷ مورد، کردکوی ۲۰ مورد، رامیان ۱۵ مورد، آزادشهر و مینودشت هر کدام ۱۰ مورد، علی آبادکتول و کلاله هرکدام ۸ مورد، گنبدکاووس ۷ مورد و گالیکش چهار مورد بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha