۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85552961
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار لرستان: مردم در پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها مشارکت کنند

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: انتظار می رود مردم در پیشگیری از بروز آتش سوزی و اطفای حریق جنگل ها و مراتع مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایرنا ابوطالب شفقت روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پاسگاه جنگل بانی مرکزی خرم آباد به مناسبت روز جهانی جنگل بانی عنوان کرد: نیاز است مردم به ویژه اهالی روستاهای حاشیه مناطق جنگلی در این اقدام مهم به یاری کارکنان جنگل بانی بیایند.

وی با تقدیر از تلاش های شبانه روزی کارکنان جنگل بانی در مهار آتش سوزی های اخیر اظهار داشت: جنگل های انبوه زاگرس جزو مهمترین منابع خدادادی ملی و ریه های کشور هستند و تمامی ما در قبال حفظ و سلامت این عرصه ها مسوول هستیم.

استاندار لرستانی با تاکید بر مشارکت عموم در حفظ منابع طبیعی ادامه داد: اطفای حریق با توجه به وضعیت جغرافیایی و ارتفاع مناطق جنگلی به تنهایی توسط کارکنان مجموعه جنگل بانی بسیار مشکل و نیازمند عزم جهادی و حمایت همه جانبه است.

شفقت با اشاره به فعالیت پاسگاه جنگل بانی مستقر در منطقه تاف بخش مرکزی خرم آباد گفت: گزارش اقدامات پیشگیرانه و اطفا در زمان وقوع حریق قابل تقدیر است.

به گزارش ایرنا بیشترین جنگل های ناحیه زاگرس در لرستان قرار گرفته است به نحوی که از مجموع ۶ میلیون هکتار، یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار در این استان وجود دارد و با توجه به وجود ۹۰۰ هزار هکتار مرتع، آتش سوزی ها، سینه زاگرس را تنگ و تنفس زمین را سخت کرده است.

از ابتدای امسال تاکنون بر اساس آمار رسمی بیش از سه هزارهکتار جنگل و مرتع لرستان در آتش سوخته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha