۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85552982
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تعهد فنی و حرفه‌ای ایلام به ارائه پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی

ایلام - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام گفت: این دستگاه متعهد است امسال بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی به گروه‌های هدف با کمک ۱۵۳ مربی خود ارائه کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "حمیدرضا رئیسی" روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام با گرامیداشت هفته ملی مهارت اظهار کرد: جامعه هدف حوزه فنی و حرفه‌ای بسیار متنوع بوده و بیش از ۱۹ گروه را شامل می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه، زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، معتادان بهبود یافته، افراد کم سواد و جویای کار و حتی زندانیان اشاره کرد.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی در بازه زمانی فعالیت دولت سیزدهم، افزود: در این مدت ۲۶ هزار نفر از کارآموزان در این استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام با بیان اینکه تعهد فنی و حرفه‌ای ایلام در سال جاری ارائه آموزش‌های مهارتی به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت در قالب ۱۵ هزار نفر دوره آموزشی است، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا کنون نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی رشته‌های مختلف در قالب سه هزار و ۷۰۰ نفر در مراکز دولتی و خصوصی این استان ارائه شده است.

تعهد فنی و حرفه‌ای ایلام به ارائه پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی

فنی و حرفه‌ای ایلام ۳۶۰ نیروی تخصصی حوزه نفت و گاز را آموزش داد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان ایلام با اعلام اینکه آموزش ۵۰۰ نفر برای جذب و فعالیت در پروژه‌های نفت و گاز استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد، یادآور شد: در این بخش و در حوزه نفت تاکنون ۳۶۰ نفر آموزش‌های لازم را کسب کرده و مابقی نیز در حال آموزش هستند.

رئیسی بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه استانداری ایلام، وزارت نفت و آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اولویت به کارگیری نیرو در پروژه‌های نفت و گاز استان با افراد آموزش دیده فنی و حرفه‌ای در این دوره‌هاست.

راه اندازی کارگاه هوش مصنوعی در ایلام

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام از راه‌اندازی کارگاه هوش مصنوعی در این استان خبر داد و گفت: در این کارگاه آموزشی راه‌کارهای نرم افزاری برای کسب و کار به علاقمندان آموزش داده می‌شود.

رییسی تاکید کرد: رشته‌های که در این مرکز آموزش داده می‌شود از رشته‌های نوظهور بوده و در مسابقات بین المللی مهارت نیز وجود دارد.

تعهد فنی و حرفه‌ای ایلام به ارائه پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی

راه اندازی هشت مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در ایلام

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام گفت: هشت مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی(TMC ) با ظرفیت آموزش دو هزار نفر در قالب یک میلیون نفر ساعت آموزش سال جاری در استان ایجاد می شود.

رییس بیان کرد: این مراکز در سپاه امیرالمومنین (ع)، ستاد انتظامی و دانشگاههای ایلام، آزاد، فرهنگیان،باختر، دانشکده فنی و پیام نور ایجاد می شود.

وی با اشاره به نیازسنجی بازار کار و لزوم تخصیص مهارت‌های متناسب با نیاز بازار کار و به روز افزود: مرکز مدیریت و مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) به منظور ارتقاء توانمندی های مهارتی دانشجویان و هدفمندسازی دوره های آموزشی شروع به کار خواهد کرد.

سه مرکز مهارت اموزشی در هفته ملی مهارت در ایلام راه اندازی می شود

مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام گفت: در این ایام( هفته ملی مهارت)، مرکز دانشگاه باختر و دانشگاه فنی پسران، کارگاه هوش مصنوعی و کارگاه ابزار دقیق افتتاح و نمایشگاه مهارت نیز در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران ایلام برگزار می‌شود.

وی با اشاره به عناوین کسب شده در مسابقات ملی مهارت در بخش‌های جوانان و نوجوانان تاکید کرد: در این حوزه جوانان شایسته ایلامی ۲ مدال طلا، یک مدال نقره، ۲ برنز و چهار دیپلم افتخار را در مسابقات ملی مهارت طی سال گذشته کسب کردند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان ایلام اضافه کرد: طی هفته آینده همزمان با هفته ملی مهارت، کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های چوار، هلیلان، مرکز مهارت‌آموزی پادگان شهید فرجیان‌زاده و سه مرکز TMC در دانشگاه‌های پیام نور استان افتتاح خواهند شد.

به گزارش ایرنا، ۱۴ مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای با بیش از ۱۶۰ کارگاه آموزشی در ایلام فعال است.

این مراکز در ۲۸۸ حرفه و چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ هنر آماده ارائه خدمات آموزشی به متقاضیان مهارت آموزی در استان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha