واکاوی آسیب‌های پیری جمعیت در مازندران از زبان کاریکاتور

ساری- ایرنا- مصایب پیری جمعیت در کشور به خصوص برای استان مازندران که تا کنون به روش‌های مختلف بیان شد این بار بابلی ها با برگزاری رویداد ملی کاریکاتور (کشیده) از منظر ذوق هنری و کاریکاتور این آسیب ها را مطرح می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی محمدی فیروزجایی امروز سه شنبه در نشست خبری برگزاری رویداد ملی کاریکاتور در بابل اظهار کرد: پیری جمعیت در کشور به خصوص استان مازندران به مرحله ای رسیده است که به روش های مختلف باید این دغدغه ها مطرح شود.

وی گفت: هنرمندان بابل به این نتیجه رسیدند که با به کارگیری یک روش جدید و خلاقانه مصایب پیری جمعیت برای افکار عمومی روشنگری شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل افزود: این رویداد ملی با محورهای چاله جمعیتی و آینده ترسناک، جوانی جمعیت کلید حل مشکلات، سبک زندگی و تاثیر آن در رشد جمعیت، خانواده پرجمعیت خانواده شاداب، سقط جنین نسل کشی خاموش و در نهایت بخش ویژه این رویداد ملی در خصوص مازندران و خطر انقراض برگزار خواهد شد.

محمدی با بیان این که مازندران در طول تاریخ خطه نام آوران و پهلوانان بود و جوانان این خطه رشادت های زیادی از خود برای حفظ میهن انجام دادند، اظهار کرد: با این همه تلاش های صورت گرفته برای فرهنگ غنی این خطه از شمال این پیری جمعیت زیبنده نخواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل ادامه داد: همه هنرمندان فعال در عرصه کاریکاتور کشور با ارسال فراخوان به آنها در این رویداد ملی دعوت خواهند شد و همزمان به صورت آنلاین اقدام به خلق اثر می کنند.

این مقام مسوول تصریح کرد: زبان کاریکاتور متفاوت از هر هنری است و می تواند اثر بخشی موثری بر روی مخاطبین داشته باشد.

در پوستر رویداد ملی کشیده یک نوزاد که مظهر تداوم زندگی و شور و نشاط است به مظهر مرگ کشیده می زند و خواستار تداوم حیات است.

واکاوی آسیب‌های پیری جمعیت در مازندران از زبان کاریکاتور

اکنون مازندران بعد از گیلان پیرترین استان کشور به شمار می رود و از سوی دیگر داده های آماری نهادهای متولی امر بیانگر این است که روند پیری جمعیت مازندران حدود سه دهه آینده آنچنان گریبانگیر این استان خواهد شد که در آنزمان چهره های پیر بیشتری به نسبت چهره های جوانان، نوجوانان و میانسال را در جامعه شاهد خواهیم بود.

سرعت پیری جمعیت مازندران هم اکنون آنچنان بالاست که میانگین های کشوری را در نوردیده است به طوریکه میانگین جمعیت سالمندی کشور حدود ۱۰ درصد است و این رقم در استان ۱۵ درصد است و متاسفانه مازندران در این حوزه جزو استان عنوان دار کشور به شمار می رود و با نگاهی به آمارهای موجود این مساله دور از ذهن نیست که ناقوس پیرترین استان های برای چند سال آینده مطمنا برای مازندران نواخته خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha