سطح بالای باکتری‌های رودخانه سن مشکل‌ساز شد

پاریس- ایرنا- مسابقات سه‌گانه بازی‌های المپیک در بخش مردان که برای امروز سه‌شنبه برنامه‌ریزی شده بود، به دلیل نگرانی در مورد کیفیت آب رودخانه سن، به تعویق افتاد.

به گزارش ایرنا، برگزارکنندگان مسابقات سه‌گانه المپیک پاریس در تلاش هستند تا این پیکارها را با یک‌روز تاخیر و در چهارشنبه برگزار کنند. مسابقات بانوان نیز برای روز چهارشنبه برنامه‌ریزی شده است.

چنانچه امکان برگزاری نباشد، روز جمعه نیز به‌عنوان تاریخ سوم برای برگزاری، اعلام شده است.

از طرف دیگر سرویس هواشناسی فرانسه، طوفان امشب سه‌شنبه، باران خفیف عصر چهارشنبه و طوفان پنجشنبه را پیش‌بینی کرده که می‌تواند زمان‌بندی مجدد رویدادها را پیچیده کند. باران‌های شدید معمولاً باعث افزایش باکتری‌ها در رود سن می‌شوند.

پاریس در مراسم افتتاحیه المپیک روز جمعه نیز با بارش باران مواجه شد که تا شنبه ادامه داشت. بخش شنا از تمرینات ورزشکاران که به منظور آشنایی با رقابت‌های سه گانه المپیک برنامه‌ریزی شده بود نیز در روزهای یکشنبه و دوشنبه به دلیل نگرانی در مورد کیفیت آب رودخانه فوق، لغو شد.

تصمیم برای به تعویق انداختن مسابقات سه‌گانه مردان پس از جلسه‌ای در صبح امروز گرفته شد که هیات اجرایی این ورزش، مسئولان رشته سه‌گانه جهانی، تیم پزشکی و مقامات شهری در آن حضور داشتند.

مسابقات مردان قرار است از ساعت ۱۰:۴۵ فردا چهارشنبه آغاز شود که ممکن است گرما تبدیل به یکی از مشکلات این رقابت‌ها شود. دمای روز چهارشنبه حدود ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده و این رویداد نیز احتمالا در گرم‌ترین قسمت روز به پایان برسد. طبق برنامه‌ریزی اولیه، مسابقه زنان ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

سازمان دهندگان و مقامات شهری ابراز اطمینان کرده بودند که با پاک شدن آسمان و گرم شدن دما در روزهای بعد، سطح باکتری‌های رودخانه کم می‌شود، اما ظاهرا این برای اطمینان از ایمنی ورزشکاران کافی نیست. پاریس تلاش زیادی برای بهبود کیفیت آب در رودخانه سن آلوده انجام داد تا بخش شنای مسابقات سه گانه و رویداد شنای ماراتن در این رودخانه که از مرکز شهر می گذرد، برگزار شود اما سطح باکتری‌ها همچنان ثابت مانده است.

تا امروز تلاش برای بهبود شرایط آب رودخانه سن، حدود ۱.۵ میلیارد دلار هزینه برداشته، اما هنوز مشکل رفع نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha