هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد وضعیت هشدار زرد صادر کرد

یاسوج- ایرنا- اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد برای بازه زمانی بعد از ظهر روز چهارشنبه دهم تا اواخر وقت شنبه سیزدهم مرداد ماه هشدار سطح زرد صادر کرد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این هشدار برای پیشگیری از مخاطرات پدیده های هواشناسی شامل رگبار باران،،وزش باد شدید و موقت و همچنین گرد و خاک در برخی نقاط استان صادر شده است.

ولی بهره مند بیان کرد:براساس بررسی نقشه های هواشناسی پدیده های جوی ذکر شده در مناطق سردسیری استان شامل شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: احتمال آبگرفتگی محلی در دامنه ها و ارتفاعات به صورت محدود،،امکان خسارت به سازه های موقت و محصولات کشاورزی و کاهش دید از اثرات پیش بینی شده در پی ورود این سامانه به استان است،

وی از شهروندان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین گردشگران خواست تا در مدت زمان فعالیت سامانه یاد شده از توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها خودداری کرده و درباره عبور از رودخانه ها و همچنین انجام فعالیت های کوهنوردی احتیاط کنند.

بهره مند عنوان کرد: خودداری از چرای دام در بستر رودخانه ها،اطمینان از استحکام سازه های موقت،پرهیز از محلول پاشی و سم پاشی باغستان ها و انتقال محصولات برداشت شده به محل های دارای سقف از دیگر توصیه ها برای کاهش میزان خسارت های احتمالی پدیده های جوی چند روز آینده است.

هشدار زرد برای شرایط جوی، هنگامی صادر می شود که اثرات منفی ضعیفی از جمله اختلال در سفرها در برخی نقاط ایجاد شود. در این سطح از هشدار، بیشتر افراد ممکن است بتوانند کارهای روزمره خود ادامه دهند اما برخی دیگر بسته به مکان و یا نوع فعالیت آنها بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند. بنابراین توجه به محتوی هشدار و ارزیابی اینکه آیا فعالیت افرادمی‌تواند تحت تأثیر این هشدار قرار گیرد مهم است.مسئولان باید از وجود پدیده جوی آگاه بوده و تدابیر لازم را در صورت نیاز اتخاذ کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha