راه‌اندازی کاروان‌های دانش‌آموزی ۶۰۰ تا هزار نفره برای اربعین

تهران- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تشریح برنامه‌های آموزش و پرورش در ایام اربعین حسینی گفت: در ایام اربعین کاروان‌های بزرگ دانش‌آموزی از ۶۰۰ تا هزار نفره راه‌اندازی می‌شود تا تجمع بزرگ دانش‌آموزی در مسجد سهله شهر کوفه برگزار شود.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی‌ در جلسه ستاد اربعین حسینی این وزارتخانه اظهار، از آیین پیاده‌روی اربعین به عنوان یک اقدام تربیتی یاد کرد و اظهار داشت: سند تحول بنیادین به عنوان دکترین آموزش و پرورش یک کلیدواژه طلایی برای تحول در موقعیت‌های یادگیری دانش آموزان است.

وی افزود: براساس سند تحول بنیادین، کلاس درس و کتاب درسی، محیط رشد و تعالی دانش‌آموز نیست و برای رشد دانش‌آموز و متربی باید فضاهای متنوعی را آماده کنیم.

پورثانی اربعین را فرصتی برای تربیت دانش آموزان عنوان کرد و گفت: اتفاقی که باید در فرآیند ستاد اربعین آموزش و پرورش انجام شود، این است که تمام این فرایند به تربیت ختم شود و دانش‌آموز، معلم و اولیای فعال و خدمتگزار در موکب‌ها و مسیر پیاده‌روی اربعین، به مسائل تربیتی توجه کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استان‌هایی که مرز مشترک با عراق دارند مانند سال گذشته برنامه مواکب دانش‌آموزی را دنبال می‌کنند، افزود: استان کرمانشاه به عنوان دبیرخانه اجرایی فعالیت های امسال انتخاب شده است.

وی «کربلا طریق الاقصی» را شعار امسال فعالیت‌های اربعین این وزارتخانه عنوان کرد و ادامه داد: دستورالعمل اربعین به استان‌ها ارسال شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی کانال اطلاع رسانی اربعین در شبکه شاد و برگزاری سوگواره عبرات در هشت رشته خبر داد و افزود: دانش آموزان می‌توانند آثار خود را رشته‌های هنری اعلام شده ارسال کنند تا پس از اربعین جوایزی به نفرات برتر اهدا شود.

پورثانی با بیان اینکه محتواهای مرتبط با اربعین برای دانش آموزان از سوی موسسه منادی تربیت تولید شده است، گفت: کتاب‌های مسافر کربلا، عبای آسمون، عروسکم راهی کربلا شد از جمله کتاب هایی هستند که برای استفاده در مواکب و هدیه به زائران‌ استفاده می‌شود. همچنین بازی‌های کارتی و محتواهایی به زبان عربی تولید شده و بچه‌ها در مسیر پیاده‌روی می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی گفت: سرود و نماهنگ ویژه اربعین نیز تولید شده است و که در روزهای آینده رونمایی می‌شود.

پورثانی افزود: همچنین برای برپایی موکب‌های دانش‌آموزی در مسیر پیاده‌روی شهرهای نجف و کربلا و ۶ استان محوری ایلام، کرمانشاه، خوزستان، آذربایجان غربی، کردستان و سیستان‌وبلوچستان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برای استفاده از ظرفیت مدارس خارج از کشور در نجف و کربلا نیز جهت اسکان و پذیرایی از زائران دانش‌آموز برنامه‌ریزی شده است. همچنین طرح هر مدرسه یک موکب جزء طرح‌های ویژه اوقات فراغت است تا برای دانش‌آموزانی که به پیاده‌روی اربعین نمی‌روند در پایگاه‌های اوقات فراغت و کانون‌ها برنامه‌های تربیتی داشته باشیم.

پورثانی گفت: سال گذشته برای نخستین بار بحث کاروان‌های پیاده‌روی دانش‌آموزی تسهیل شد که اتفاق خوبی رقم خورد. امسال نیز این کار انجام می‌شود و کاروان‌های بزرگ دانش‌آموزی از ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ نفره راه‌اندازی می‌شود تا تجمع بزرگ دانش‌آموزی در مسجد سهله برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha