امنیت امروز حاصل مشارکت مردم و هوشیاری نیروهای انتظامی و نظامی است

آستارا - ایرنا - جانشین فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه مهمترین اولویت کاری نیروی انتظامی تامین و حفظ امنیت در کشور و مرزهاست گفت: این امنیت در سایه همراهی مردم و هوشیاری و حضور نیروهای انتظامی و نیز نظامی و امنیتی حاصل شده است.

سرتیپ دوم حسین حسن پور روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان آستارا با تاکید بر اینکه امنیت زیرساخت پیشرفت و توسعه کشور است، افزود: اگر این موضوع دچار خدشه شود همه امور تحت الشعاع قرار می گیرد.

وی افزود: موضوع امنیت در مناطقی چون شهرستان آستارا به دلیل دارا بودن موقعیت ویژه اقتصادی، بندری و گردشگری، هم مرزی با کشور آذربایجان و غیره اهمیتی ویژه دارد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان ادامه داد: برای شهرستان آستارا و مراکز فعالیت های اقتصادی استان مهمترین موضوع امنیت است تا شاهد ثبات و رونق سرمایه گذاری باشیم و در واقع پیشرفت و توسعه در سایه امنیت ایجاد می شود.

حسن پور یکی دیگر از اولویت های کاری فرماندهی انتظامی استان را برخورد با قاچاق مواد مخدر در همه سطوح دانست و بیان کرد: مواد مخدر این بلای خانه مان سوز هر ساله تعداد زیادی را در جای جای کشور درگیر می کند از اینرو مبارزه در این حوزه با قوت انجام می شود چنانکه پارسال بیش از ۲ تن مواد مخدر در استان کشف شد و این مبارزه با جدیت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: همچنین در این راستا بیش از هفت هزار و ۴۰۰ نفر دستگیر و ۴۱۹ مرحله عملیات پاکسازی در استان انجام شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان خاطرنشان کرد: در چهارماه نخست امسال در زمینه مبارزه با قاچاق کالا هم ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال کشفیات داشتیم که نسبت به همین در سال قبل ۱۷۷ درصد رشد دارد و نشان دهنده از عزم این نیرو برای مقابله با قاچاق کالا در استان گیلان و دیگر نقاط کشور است.

حسن پور گفت: برخورد با راذل و اوباش، کشف سلاح و مهمات و اجرای طرح نور را نیز از دیگر اقدامات نیروی انتظامی در استان گیلان عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت حوادث و سوانح رانندگی در استان افزود: در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل آمار فوتی های سوانح جاده ای استان با ۴۳ نفر کمتر، کاهش ۱۸ درصدی دارد.

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون و ۱۷۰ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ انجام گرفته و به طور متوسط روزانه هشت هزار و ۵۰۰ تماس بوده که از این تعداد ۲ هزار تماس آن منتج به عملیات های مهم انتظامی و دستگیری های مهم شده و از اینرو از همه مردم برای کمک و همیاری با پلیس قدردانی می کنم.

طی این مراسم از خدمات سرهنگ عبدالعلی شعبانی که مدت ۲۵ ماه در مسئولیت فرماندهی انتظامی شهرستان آستارا بود و اینک بازنشسته شد، قدردانی شد و سرهنگ دوم مرتضی احدی به فرماندهی انتظامی شهرستان آستارا منصوب شد.

شهرستان آستارا با جمعیت ۹۵ هزار نفری در غربی‌ترین نقطه گیلان در فاصله حدود ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha